وزارت ارشاد تا زمان مراجعه من به این سازمان هیچ اطلاعی از پذیرش نمایشنامه من نداشت.

عبداله حلیات کارگردان تئاتر «میلان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: میلان برگرفته از آئین‌های صید ماهی در خرمشهر است که عده‌ای دور هم جمع می‌شوند و در حین کار قسمتی از آهنگ و آواهای مربوطه به آن مراسم را می‌خواندند.

وی در خصوص علت نام «میلان» برای این اثر عنوان کرد: بخاطر آن شیب و شناور بودن ماهی‌ها در آن اسم «میلان» برگزیده شد که بنظرم نام مناسبی برای این نمایش با این مضمون بوده است.

حلیات در خصوص کم‌رنگ شدن آئین و سنت‌ها عنوان کرد: در قدیم برای صید ماهی از جمله انداختن و جمع کردن تور از نیروهای انسانی بیشتر استفاده می‌شد اما با آمدن دستگاه‌های مختلف نیروهای انسانی کم‌رنگ‌تر شدند و رسم و رسوم‌ها تا حدی از بین رفت.

کارگردان نمایش «میلان» با بیان اینکه از طرف ادارات کل ارشاد خوزستان هیچ حمایتی نشده مطرح کرد: تا زمانیکه خودم اعلام نکردم هیچگونه اطلاعی از پذیرفته شدن نمایش نداشتند و از لحاظ مالی هم حمایتی نشده‌ام.

وی درباره وضعیت سالن‌های نمایشی در خرمشهر اظهار داشت: سالن‌های نمایشی نیاز مبرم به تعمیر و بازسازی دارد، مخصوصا سالن فانوس و خلیج فارس که از سالن‌های قدیمی و اصلی محسوب می‌شوند.

حلیات افزود: اخیرا توافق‌نامه‌ای در این خصوص بین مسئولان بسته شده و وعده و وعیدهایی داده‌اند که هیچکدام تا به حال به مرحله‌ی اجرا نرسیده است.

وی در مورد جشنواره آئینی سنتی کیفیت اثار آن گفت: برگزاری این جشنواره مسئله مهمی است که اگر به آن توجه نکنیم ارزش‌هایمان به تاراج برده می‌شود و این خودمان هستیم که باید با تمام مشکلاتی که وجود دارد به فرهنگ و اصالت خودمان توجه کنیم.

عوامل این اثر عبارتند از:

بازیگران: عبدالحمید تقلبی، محمود ایثارپور، احمد طاهریان‌پور، حسین پوریده، عبداله حلیات، پژمان مهراب پور، موسیقی:کریم عساکره، کارگردان: عبداله حلیات و نویسنده:عبدالحمید تقلبی.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار