نوبخت در حالی روز گذشته خبر از تصمیم دولتی مبنی بر واگذاری سرخابی ها داد که چند وقت پیش دولت مصوبه "فرهنگی" بودن این دو تیم را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، واگذاری دو تیم فوتبال تهرانی که بیشتر به یک کلاف سردرگم شباهت دارد تا اینکه مربوط به مسئله خصوصی سازی باشد حال با اعلام معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تا زمان تصویب در کمیته تطبیق مصوبات دولت از لیست واگذاری ها نمی تواند خارج شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی روز گذشته در این رابطه گفت: مصوبه تبدیل وضعیت سرخابی ها به شرکت فرهنگی صادر شده و اگر از سوی مجلس ابطال نشود، اجرایی خواهد شد، اکنون نیز تا صدور نتیجه نهایی اجرای مصوبه دولت متوقف است.

این مصوبه در حالی ارائه شده است که نه تنها خروج دو تیم تهرانی قاعده خصوصی سازی را بر هم می زند و تلاش های بی شمار متولیان خصوصی سازی را بدون نتیجه می گذارد بلکه برخلاف برنامه پنجم توسعه نیز است.

درواقع طبق تبصره ماده 13 برنامه پنجم توسعه که تا پایان سال 94 نیز اعتبار دارد "پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع است."

همچنین سخنگوی دولت نیز روز گذشته در پاسخ به این سوال که تصمیم دولت در خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چیست، گفته بود: دولت مصمم است که این دو باشگاه با مدیریت بخش خصوصی اداره شوند.

این سخن درحالیست که "فرهنگی" خواندن دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس بر اساس تبصره 2 بند "ج" ماده 3 قانون اصل 44، فعالیت‌های حوزه سلامت، آموزش و تحقیقات و فرهنگ مشمول واگذاری نمی‌شوند و هرگونه توسعه توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی و هرگونه واگذاری به بخش غیر دولتی در این حوزه‌ها مطابق لایحه‌ای خواهد بود که طی یکسال از ابلاغ این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

گفتنی است؛ اگر این دو تیم حرفه‌ای نیستند، چطور توانستند براساس قوانین AFC اساسنامه خود را تبدیل به شرکت کنند و وارد لیگ حرفه‌ای شوند و از سویی دیگر تیم حرفه ای نباید از بودجه دولت ارتزاق کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۳:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
مسئولان ناراحتن که اگه این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شه نابود میشن اما به نظر من خود دولت داره اونا رو به شکل فرسایشی و اساسی نابود میکنه...
آخرین اخبار