آموزش و پرورش بنیان تولید سرمایه اجتماعی و فرهنگی

تولید و باز تولید سرمایه‌ اجتماعی و فرهنگی باید جزء رسالت بنیادین آموزش و پرورش قرار گیرد‌.

 به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صالحی امیری مشاور رئیس جمهور در همایش تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت در خصوص این همایش و عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید در این حوزه گفت: آموزش و پرورش در بین مجموع رسالت‌های خود دو رسالت بنیادین را باید مورد توجه قرار دهد که یکی از آنها تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی و دیگری تولید و بازتولید سرمایه فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: این دو رسالت مهم را تحت عنوان رویکردی سه گانه تدوین شده است. 

صالحی امیری با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند تغییر آموزشی در این دو حوزه است، گفت: سرمایه فرهنگی موجب انسجام و مشارکت بیشتر جامعه خواهد شد و مرکز ثقل اجتماعی  و فرهنگی مدرسه و نهاد آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش نهادی فرا وزارتی است و همه نهادها تحت تاثیر آن هستند. 

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش سه مقوله آموزش سرمایه اجتماعی و فرهنگی باید رشد متوازن داشته باشد.

صالحی امیری عامل تولید قدرت در قرن 21 را رسانه، دیپلماسی و رشد ذهنی دانست و تصریح کرد: بر اساس گفته‌های وزیر آموزش و پرورش در راستای افزایش ارتقای کیفیت شوراها، نظام گفتگو باید به فرهنگ تبدیل شود و در واقع جنگ محصول شکست دیپلماسی است. 

وی افزود: دولت تعامل گرای یازدهم استراتژی دیپلماسی پیش گرفته است و برای دستیابی به قله‌های موفقیت اقدامات مهمی انجام داده است. 

صالحی امیری در پایان سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را به عنوان هزینه تلقی نکرد و گفت: باید در حوزه مدیریت کلان بازنگری در ادبیات صورت گیرد چرا که برای بهبود وضعیت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعالی آینده گسترش آموزش و پرورش بسیار ضروری است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار