ضرورت بکار‌گیری ساحت‌های شش گانه در نظام تعلیم و تربیت

بکارگیری صاحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت برای استحکام هویتی، استقلال و عزت کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اسفندیار چهاربند مدیر کل اموزش و پرورش شهر تهران در چهارمین جشنواره نوجوان سالم با رویکرد ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر صبح امروز در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: هر کسی از شایستگی‌های معیاری برخوردار است که این شایستگی‌ها در نهایت به شکل گیری هویت دینی، ملی و حرفه‌ای منتهی می‌شود که این هویت از دوران تحصیل شکل می‌گیرد در نتیجه باید تلاش کنیم آن را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم و از این طریق در حفظ استحکام هویتی و استقلال عزت کشور اثر گذاریم. 

وی در ادامه افزود: برای تحقق این هدف برای نظام تعلیم و تربیت شش ساحت تعیین شده است که شامل تربیت هنری و شناختی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت اجتماعی، تربیت اقتصادی و تربیت اعتقادی می باشد که مجموعه این صاحت‌ها سبک زندگی را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدارس سه شیفت در تهران نخواهیم داشت و در خصوص مدارس دو نوبته تصریح کرد: تعداد این مدارس افزایش نخواهد یافت و بین دوره های تحصیلی مختلف جابجا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تعداد فرهنگیان منتقل شده به تهران گفت: تا کنون 700 نفر در نقل و انتقالات منتقل شدند.

وی همچنین در خصوص اتباع خارجی در مدارس خاطر نشان کرد: دو اردوگاه  در شرق و غرب تهران برای پیگیری وضعیت آنان در نظر گرفته شده است. و مناطق 2، 4، 5، 16، 17 و 18 برای ساماندهی آنان مورد توجه است.

وی این موضوع را هم یاد آور شد: چنان که با افزایش تراکم این اتباع در مدارس مواجه باشیم برای تأمین فضای آموزشی از شیفت دوم در نظر می گیریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار