400 میلیون تومان اعتبار از محل اجرای نیات واقفین به حوزه‌های علمیه مازندران اختصاص یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه بیش از 200 میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف به حوزه‌های علمیه استان داده شد، گفت: در سال جاری بیش از 400 میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه به مدارس علمیه در شهرستان‌های استان داده شد که نسبت به مشابه سال قبل از رشد صد درصدی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در زمینه احیا و ساماندهی موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه رویکرد جدی دارد، اظهار کرد: روند پیگیری و احیای موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه مناسب و علمی است و با تعامل دو دستگاه امیدواریم نتایج مطلوب آن در آینده نزدیک مشاهده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه تعامل بسیار مطلوبی بین اوقاف و حوزه‌های علمیه وجود دارد، اضافه کرد: مدیرکل دادگستری مازندران مدافع حق و حقوق موقوفات و تاکنون تعامل سازنده‌ای با مجموعه اوقاف استان داشته است.

علیزاده با بیان اینکه شعبه‌های اختصاصی وقف در دادگستری شهرهای استان مازندران در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: شعبه اختصاصی وقف برای نخستین‌بار در کشور در دادگستری شهرستان ساری ، بابل و آمل راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: اگر موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه مازندران احیا و موقوفاتی جدید با همان نیت ثبت شوند، دیگر حوزه‌های علمیه استان به مشکل مالی برنمی‌خورند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: اختصاص ، حوزه ، مازندران ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.