رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن خبر داد: توسط 4 واقف نیک اندیش 4وقف جدید در فریدن به ثبت رسید.

4وقف جدید در فریدن به ثبت رسیدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرید هاشمی اظهار داشت: 4 واقف نیک اندیش به صورت همزمان با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه فریدن و پس از طی مراحل قانونی 4 وقف جدید را به ثبت رساندند.

وی در ادامه تصریح کرد: محمد نقی کرمانی زمینی را به مساحت 300 متر مربع جهت توسعه حسینیه اباعبدالله الحسین روستای روستای قائم آباد میاندشت به ارزش ریالی 210 میلیون ریال وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه افزود: همچنین حسین اسدی، غلامعباس اسدی و مهدی شاهپوری نیز از دیگر واقفین نیک اندیش فریدن هستند که همه آن ها نیز به ترتیب زمینی را به مساحت 300 متر مربع، 200 متر مربع و 400 متر مربع که در مجموع ارزش ریالی این وقف ها بیش از 600 میلیون ریال می باشد را در راستای توسعه حسینیه اباعبدالله الحسین روستای قائم آباد بوئین میاندشت وقف کرده اند.

فرید هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای سال 94 تاکنون 14 وقف جدید در شهرستان فریدن به ثبت و تایید رسیده است.

وی درادامه بیان کرد: سهمیه وقف جدیدی که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای شهرستان فریدن در سال 94 اعلام شده است 8 مورد می باشد که تاکنون به همت همکاران و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه فریدن این اداره توانسته است 14 مورد را در سامانه جامع موقافت به ثبت برساند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه عنوان کرد: ارزش ریالی کل موقوفات جدیدی که تا کنون به ثبت رسیده اند بیش از 3 میلیارد 245 میلیون ریال می باشد.

فرشید هاشمی ادامه داد: نیات موقوفات جدیدی که توسط واقفان نیک اندیش در سال جدید در فریدن به ثبت رسیده اند شامل؛ کمک به طلاب علوم دینی حوزه علمیه چادگان و عمران و نگهداری حوزه علمیه، توسعه حسینیه ابا عبدالله الحسین(ع) روستای قائم آباد، احداث حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س)، احداث منبع چاه و آب آشامیدنی، محل دفن اموات مسلمین، هزینه نگهداری مسجد جامع داران و روضه خوانی امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: وقف ، خیریه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.