تیم ملی والیبال ونزوئلا تنها تیم حاضر در سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال است که برای نخستین بار این مسابقات را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ونزوئلا تنها تیم حاضر در رقابت‌های جام جهانی است که نخستین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند. 

ونزوئلایی ها موفق شدند برای نخستین بار در سال 2015 جواز حضور در جام جهانی والیبال را کسب کنند. آن‌ها در مسابقات والیبال قهرمانی آمریکای جنوبی توانستند در رده دوم قرار بگیرند و از طرفی از آنجایی که در رنکینگ جهانی  تیم‌های آمریکای جنوبی، پس از برزیل و آرژانتین در رده سوم قرار  داشتند توانستند حضور در جام جهانی را تجربه کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی برزیل به دلیل میزبانی رقابت‌های المپیک 2016 ریو در جام جهانی حضور نداشت و این شانس به ونزوئلا داده شد.

تیم ملی ونزوئلا در یک دوره المپیک هم حضور داشته است. انها در سال 2008 جزو تیم‌های راه یافته به مسابقانت المپیک پکن بودند که در پایان رقابت خود با بزرگان والیبال جهان در رده نهم مسابقات ایستادند. ونزوئلا یک مدال طلا در مسابقات پن امریکا بدست آورده است که در واقع می‌توان گفت پررنگ‌ترین افتخار این تیم در تاریخ برگزاری مسابقات والیبال در سطح بین‌المللی  محسوب می‌شود.

والیبالیست‌‌های ونزوئلا در پی کنار کشیدن تیم ملی والیبال  آلمان از حضور در رقابت‌های لیگ جهانی 2015 توانستند، در این مسابقات شرکت کنند. آنها در مجموع 7 دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال را تجربه کردند که بهترین عنوانشان در این پیکارها کسب مقام سومی بود که در سال 2003 برای این تیم بدست آمد.

آنها در 4 دوره رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشتند و همواره در جمع تیم‌های رده پایین این مسابقات قرار گرفتند. آنها در سه دوره حضور خود هفدهم شدند و در یک دوره هم در رده 19 جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال ونزوئلا هرچند در رقابت‌های قهرمانی آمریکای جنوبی هرگز موفق به کسب مقام نخست نشده است اما  9 مدال نقره و 12 مدال برنز را در این رقابت‌ها بدست آورده است. رقابت‌هایی که اکثر مدال‌های طلای آن بین دو تیم برزیل و آرژانتین تقسیم شده است.

وینکنزو ناچی سرمربی تیم ملی ونزوئلا در رقابت‌های جام جهانی والیبال خواهد بود. آنتونیو آندریانی و لاسوانی کامبرس وی را در امر هدایت این تیم یاری خواهند کرد. والیبالیست‌های ونزوئلا در مرحله نخست این رقابت‌ها با تیم‌های ایران،تونس، لهستان، روسیه و آرژانتین هم گروه هستند و در گام نخست باید مقابل پر افتخار ترین تیم این مسابقات یعنی روسیه به میدان بروند.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی ونزوئلا در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
ونزوئلا - روسیه

 9  سپتامبر:
ونزوئلا – آرژانتین

10  سپتامبر:
ونزوئلا - ایران

12 سپتامبر:
ونزوئلا - تونس

13 سپتامبر :
ونزوئلا - لهستان

16 سپتامبر:
ونزوئلا - آمریکا

17 سپتامبر:
ونزوئلا - ژاپن

18 سپتامبر 
ونزوئلا - ایتالیا

21 سپتامبر:
ونزوئلا - کانادا

22 سپتامبر:
ونزوئلا - مصر

23 سپتامبر :
ونزوئلا - استرالیا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.