تیم ملی والیبال استرالیا در حالی راهی خود را آماده دومین حضورش در رقابت های جام جهانی والیبال می‌کند که سفر خود را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال استرالیا در حالی  دومین حضور خود در رقابت های جام جهانی والیبال را  تجربه می کند که به دلیل قرار گرفتن در رده دوم تیم های آسیایی در رنکینگ جهانی موفق به کسب جواز حضور در این مسابقات شد.

 این تیم در سال 2007 برای نخستین بار جواز حضور در این مسابقات را کسب کرد و در پایان آن مسابقات به عنوان هشتمی رسید. 

استرالیایی ها در حالی سفر خود برای کسب سهیمه المپیک 2016 ریو را آغاز کرده اند که از هدایت روبرتو سانتیلی ، سرمربی ایتالیایی خود بهره مند هستند. مربی جوانی که در ماه فوریه بنا به صلاحدید مسئولان فدراسیون والیبال این کشور جایگزین  وتران آرژانتینی شد.

فدراسیون والیبال استرالیا در سال 1963 تاسیس شد و این رشته ورزشی به سرعت روند محبوبیت را در کشور استرالیا طی کرد. به خصوص در مدارس و مراکز تفریحی این رشته ورزشی از محبوبیت ویژه تری برخوردار شد. تیم ملی والیبال استرالیا نخستین بار در سال 1990 مورد حمایت سازمان ورزش استرالیا (AIS) و از سال 1997 در کامبرا فعالیت رسمی تر خود را آغاز کرد.

تیم ملی والیبال استرالیا رقابت های لیگ جهانی 2015 را در سطح یک تجربه کرد. جایی که توانست برابر ایتالیا و صربستان به پیروزی برسد. صربستانی که در پایان لیگ جهانی صاحب مدال نقره شد. عملکرد خوب استرالیایی ها در لیگ جهانی نشان داد که این تیم توانایی این را دارد که خیلی زود به سطح تیم های بزرگ جهان برسد و بتواند رقابت نزدیکی با آن ها داشته باشد.

استرالیایی ها در سال 1982 نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کردند و پس از آن به مدت 16 سال در این مسابقات حاضر نبودند.

در سال 1998 استرالیا بار دیگر در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و به عنوان هفدهمی رسید. پس از آن استرالیا در تمام دوره های رقابت های قهرمانی والیبال جهان حضور داشت و کسب عنوان پانزدهمی در آخرین دوره رقابت ها در سال 2014 که به میزبانی لهستان برگزار شد، بهترین عنوان کسب شده از سوی این تیم بود.

سال 2000 و المپیک سیدنی نخستین تجربه تیم ملی استرالیا در رقابت های المپیک بود. در آن مسابقات استرالیایی ها با دو برد و چهار شکست عنوان هشتمی مسابقات را کسب کردند. در سال 2004 این تیم هرچند در المپیک یونان حاضر بود اما با قبول 5 شکست از 5 دیدار به رتبه ای بهتر از دوازدهمی نرسید.

 والیبالیست های استرالیا در المپیک 2008 غایب بودند اما در سال 2012 سومین حضور خود در این رقابت های معتبر را تجربه کردند. هرچند باز هم در نبرد با تیم های بزرگ جهان ناکام بودند و با دو پیروزی نهم شدند. تیم ملی والیبال استرالیا در راه رسیدن به رقابت های المپیک 2012 تیم ملی والیبال ایران که آن روزها با هدایت خولیو ولاسکو آرژانتینی اداره می شد ، شکست دادند. 

استرالیایی ها در کارنامه عناوین آسیایی خود هم یک قهرمانی دارند. عنوانی که در سال 2007 به نام این کشور ثبت شد. این تیم در  مجموع 18 دوره قهرمانی آسیا را تجربه کرد ه است که علاوه بر این تک قهرمانی ، دو نایب قهرمانی در سال های 1991و 2001 را هم بدست آورده است.در سال 1997 هم استرالیایی ها موفق به کسب برنز این رقابت ها شدند.

روبرتو سانتیلی ، سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال استرالیا در حال حاضر آیدان زینگل، نتان روبرت، تراویس پاسیر، توماس ادگار، هریسون پیکوک، آدام وایت، لوک پری، نهمیاح موت، گریگوری سوکوچف، توماس دوگل پوول، لوک اسمیت و پاول کارول را در اختیار دارد و تمرینات خود را برای حضور قدرتمند در جام جهانی آغاز کرده است. بنجامین هاردی و دارئن آئوستین این مربی ایتالیایی را در امر هدایت تیم ملی والیبال استرالیا یاری خواهند کرد.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی استرالیا در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
استرالیا - آمریکا

 9  سپتامبر:
استرالیا - ایتالیا

10 سپتامبر:
استرالیا -ژاپن

12 سپتامبر:
استرالیا - مصر

13 سپتامبر :
استرالیا - کانادا

16 سپتامبر:
استرالیا - روسیه

17 سپتامبر:
استرالیا - آرژانتین

18 سپتامبر 
استرالیا - لهستان

21 سپتامبر:
استرالیا - ایران

22 سپتامبر:
استرالیا - تونس

23 سپتامبر :
استرالیا - ونزوئلا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار