تیم ملی والیبال ژاپن در حالی نبرد جهانی خود را آغاز خواهد کرد که به استفاده از امتیاز میزبانی خود در این رقابت‌ها چشم دوخته است

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال به میزبانی کشور ژاپن برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ژاپن یکی از 12 تیم حاضر در این رقابت‌هاست که به دلیل بهره‌مندی از امتیاز میزبانی مجاز به حضور در این دوره از مسابقات شده است.

ژاپنی‌ها که در آخرین تورنمنت بین‌المللی خود موفق شدند مدال طلای قهرمانی مردان آسیا را با شکست ایران در فینال بدست آوردند، حالا باید در کشور خودشان و پیش چشم هواداران والیبال دوست خود اینبار به نبرد با بزرگ‌ترین تیم‌های جهان بروند.

تیم ملی ژاپن در گروه نخست این رقابت‌ها با تیم‌های کانادا، آمریکا، ایتالیا، مصر و استرالیا هم‌گروه شده است و کار سختی پیش رو خواهد داشت. 

ژاپنی‌ها در چندین دوره متوالی از امتیاز میزبانی رقابت‌های جام جهانی والیبال بهره‌مند بودند اما با این حال در چند سال اخیر در گرفتن نتایج لازم چندان موفق عمل نکردند. آن‌ها در سال 2011 دهم جهان شدند و در 2007 و 2003 در دره نهم جهان ایستادند. عناوینی که  از ضعیف شدن والیبال ژاپن در یک دهه اخیر خبر می‌دهد. با وجود این که تیم ملی ژاپن در هر 12 دوره قبلی مسابقات جام جهانی حضور داشته است اما جز در دو سال 1969 و 1977 هیچ‌گاه موفق به کسب سکو در این پیکارها نشده است. آن‌ها در آن دو سال که دومین و سومین دوره این رقابت‌ها بود، عنوان دومی جهان را به خود اختصاص دادند. این میزبانی ژاپن در واقع یازدهمین میزبانی متوالی این کشور از مسابقات جام جهانی است.

مردان والیبال ژاپن هرچند نتوانستند در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان 2014 حاضر شوند اما سال گذشته توانستند مدال نقره بازی‌های آسیایی را به گردن بیاویزند. در نبردی که مقابل ایران برگزار کردند و با شکست مقابل این تیم از کسب طلا بازماندند. 

تیم ملی والیبال ژاپن در سال 1951 به فدراسیون جهانی والیبال ملحق شد و در تاریخ حضورش 7 قهرمانی مسابقات مردان آسیا و 8 عنوان نخست بازی‌های آسیایی را بدست آورد. 

والیبالیست‌های ژاپن سه دوره حضور در المپیک را تجربه کردند که در هر سه دوره حضور خود موفق به کسب مدال شدند. در سال 1972 آن‌ها مدال طلای المپیک را از آن خود کردند. 1968 بر سکوی دوم ایستادند و در سال 1964 برنزی شدند. آن‌ها در تلاش هستند که بار دیگر حضور در رقابت‌های المپیک را تجربه کنند.

تیم ملی والبیال ژاپن در رقابت های لیگ جهانی 2015 در سطح دو این رقابت‌ها حضور داشت و با تیم‌های فرانسه، جمهوری چک و کره جنوبی هم گروه بود. تلاش مردان والیبال ژاپن در این دوره از لیگ جهانی کسب عنوانی بهتر از سیزدهمی نبود. آن‌ها 22 دوره در لیگ جهانی حضورر داشتند و بهترین نتیجه کسب شده توسط این تیم در این رقابت‌ها عنوان ششمی بود که در سال 2008 برای تیم ملی ژاپن بدست آمد.

تیم ملی والیبال ژاپن یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شوند و در حال حاضر در رده بیستم رنکینگ جهانی قرار دارند و پس از ایران ، استرالیا و چین در رده چهارم تیم‌های آسیایی ایستاده‌اند.

ماساشی نامبو سرمربی تیم ملی ژاپن در رقابت‌های جام جهانی 2015 خواهد بود. این مربی از فوریه 2014 هدایت ژاپن را برعهده گرفت و موفق شد با این تیم به قهرمانی آسیا دست پیدا کند. کیوچیرو شیمبو و کیوچیرو کانو این مربی را در امر هدایت تیم ملی ژاپن یاری خواهند کرد.

کونیهیرو شیمیزو، دایسوکه ساکای، کنتارو تاکاهاشی، یوتا متسسوکا، یوشیفومی سوزوکی، آکیهیرو فوکاتسو، ماساشی کوریاما، یوکی ایشیکاوا، تاکاکی تومی ماتسو، آکی هیرو یاماشی تا، هیده اومی فوکاتسا، ماساشیرو یاناگی دا، تاکاشی دکی تا، یوتا یونیما و  هیروآکی یاسانو،  یاران تیم ملی ژاپن در نبرد جهانی 2015 خواهندبود.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی ژاپن در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
ژاپن - مصر

 9  سپتامبر:
ژاپن – آمریکا

10  سپتامبر:
ژاپن – استرالیا

12 سپتامبر:
ژاپن – کانادا

13 سپتامبر :
ژاپن – ایتالیا

16 سپتامبر:
ژاپن – تونس

17 سپتامبر:
ژاپن -  ونزوئلا

18 سپتامبر 
ژاپن – ایران

21 سپتامبر:
ژاپن – آرژانتین

22 سپتامبر:
ژاپن – لهستان

23 سپتامبر :
ژاپن – روسیه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار