تیم ملی والیبال کانادا یکی از 12 تیم حاضر در جام جهانی 2015 محسوب می‌شود و برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها از انگیزه بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره رقابت‌های والیبال جام جهانی از 17 شهریور ماه به میزبانی کشور ژاپن آغاز خواهد شد. در این دوره از رقابت‌ها که با حضور 12 تیم برتر جهان برگزار خواهد شد تیم ملی کانادا یکی از تیم‌های شرکت کننده است. تیمی که به عقیده بسیاری از کارشناسان در بهترین روزهای تاریخ خود قرار دارد و به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن امکان کسب هر نتیجه‌ای را دارد.

آخرین مسابقاتی که این تیم برگزار کرده است حضور در لیگ جهانی 2015 است، جایی که تیم ملی والیبال کانادا در سطح سوم آن مساباقات در گروه 2 قرار داشت. کانادایی‌ها در پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها از 12 بازی خود موفق به کسب 6 پیروزی و تحمل 6 شکست شدند و در پایان به عنوان تیم سوم گروه خود شناخته شدند. سه پیروزی تیم کانادا در این رقابت‌ها مقابل تیم کوبا رقم خورد و همچنین آن‌ها موفق شدند در هفته چهارم آرژانتین را هم در خانه خود شکست دهند. 

کانادایی‌ها هشت دوره حضور در لیگ جهانی را تجربه کردند که بهترین نتیجه کسب شده از سوی این تیم در این مسابقات عنوان پنجمی بود که در سال 2013 برای آن‌ها به دست آمد.

شهر تورنتو کانادا همچنین در سال 2015 میزبان رقابت‌های پان آمریکن بود. رقابت‌هایی که در پایان با کسب مدال برنز برای کانادای میزبان با شکست تیم پورتوریکو همراه شد.

تیم ملی والیبال کانادا پس از 12 سال برای اولین بار در رقابت‌های جام جهانی والیبال حاضر شده است و قصد دارد پس از این همه سال غیبت این بار با قدرت در سرزمین سامورایی‌ها به مصاف حریفانش برود.

کانادایی‌ها در سال 2003 آخرین حضور خود در جام جهانی را تجربه کردند. رقابت‌هایی که تیم ملی کانادا در پایان آن موفق نشد عنوانی بهتر از هفتمی را کسب کند. اولین حضور تیم ملی کانادا در رقابت‌های جام جهانی والیبال در سال 1977 رقم خورد و به تدریج موفق شدند نتایج بهتری را در طول سالیان حضور خود در این رقابت‌ها در کارنامه خود ثبت کنند. آن‌ها در سال 1977 دوازدهم شدند در سال 1995 عنوان دهمی را به دست آوردند و پس از آن در سال 1999 عنوان هشتمی را از آن خود کردند. نتایجی که نشان می‌دهد این تیم در سال‌های متمادی سیر صعودی را هرچند با شیبی کم طی کرده‌ است.

والیبالیست‌های کانادا در رقابت‌های قهرمانی جهان 2014 که در کشور لهستان برگزار شده بود توانستند هفتم جهان شوند و در رقابت‌های قهرمانی نورسسا در سال 2013 پس از تیم ملی امریکا دوم شدند.

تیم ملی والیبال کانادا افتخارات چندانی در کارنامه خود ندارد. بهترین نتیجه آن‌ها در مسابقات المپیک ، در سال 1984 و زمانی که شهر لس‌آنجلس میزبان رقابت های المپیک بود رقم خورد. جای که آن ها موفق شدند در جمع چهار تیم نهایی قرار بگیرند. دو مدال برنز در رقابت‌های پان آمریکا در سال‌های 1979 و 1999 دیگر افتخار تیم ملی کانادا ست. آن ها همچنین در 18 دوره رقابت‌های نارسسا حاضر شدند و در سال 2015 توانستند عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنند. آن هم در حالی که پیش از آن موفق به کسب این مقام نشده بودند.

والیبالیست‌های کانادا در رنکینگ فعلی فدراسیون جهانی والیبال با 97 امتیاز در رده چهاردهم پس از استرالیا و قبل از تونس قرار دارد.

ملی‌پوشان کانادا تحت هدایت سرمربی کهنه‌کار خود، گلین هواگ درحال حاضر در آماده‌ترین فرم خود به سر می‌برد و برای حضور درخشان در رقابت‌های جام جهانی از انگیزه بالایی برخوردار هستند. آن‌ها در دوازدهمین دوره این مسابقات که در کشور ژاپن برگزار می‌شود با تیم‌های استرالیا، آمریکا، ژاپن مصر و ایتالیا هم گروه هستند و نبردهای سختی پیش رو خواهند داشت.

تیم ملی والیبال کانادا به منظور کسب سهمیه المپیک 2016 پا به نبرد جهانی خواهد گذاشت تا به غیبت 24 ساله خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

استیون مارشال، نیکلاس هواگ، گراهام ویگراس، فردریک وینترز، گاوین اسمیت، وان لانکولت، داستین اسشایندر، آدام سیماچ، دالاز سونیاس، جاستین داف، رودی ورهوف، دانیل لوییز، جان گوردان پرین و تبلور ساندر 22 بازیکنی هستند که با هدایت گلین هواگ خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کنند. وینست پیچت و لورنس ماکای هم هواگ را در رهبری این تیم یاری می ‌کنند.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی کانادا در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8 سپتامبر:

کانادا – ایتالیا

9 سپتامبر:

کانادا – مصر

10 سپتامبر:

کانادا – آمریکا

12 سپتامبر:

کانادا – ژاپن

13 سپتامبر:

کانادا – استرالیا

16 سپتامبر:

کانادا _ لهستان

17 سپتامبر:

کانادا – روسیه

18 سپتامبر:

کانادا – آرژنتین

21 سپتامبر:

کاناد- ونزوئلا

22 سپتامبر:

کانادا – ایران

23 سپتامبر:

کانادا – تونس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار