تیم ملی والیبال آمریکا راهی جام جهانی ژاپن شده است تا دز نبرد با تیم‌های بزرگ جهان سهمیه یازدهمین حضور خود در مسابقات المپیک را کسب کند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال آمریکا یکی از 12 تیم حاضر در مسابقات جام جهانی والیبال است که در مرحله نخست این رقابت‌ها در گروه اول و در جمع تیم‌های ژاپن، استرالیا، مصر، کانادا و ایتالیا قرار دارد. این یکی از دو سهمیه قاره آمریکا در این رقابت‌هاست.

تیم ملی والیبال آمریکا با هدایت جان اسپراو سرمربی جوان خود راهی جام جهانی والیبال شده است. آنها نهمین حضور خود دراین مسابقات را تجربه می‌کنند. پیش از این آمریکا در 5 دوره عنوان چهارمی این رقابت‌ها را از آن خود کرد و سال 1985 تنها مدال طلای خود در این مسابقات را به گردن آویخت. آنها سال 1991  نیز موفق شدند به مقام سوم و مدال  برنز برسند. 

 آمریکایی‌ها در لیگ جهانی 2015 با وجود این‌که آغاز قدرتمندانه داشتند، نتوانستند از عنوان قهرمانی خود در سال 2014 دفاع کنند و با پیروزی مقابل لهستان در دیدار رده‌بندی مقام سوم این مسابقات را ازآن خود کردند. در مجموع تیم ملی آمریکا در 18 دوره لیگ جهانی حاضر بود که دو طلا، سه برنز و یک نقره را در کارنامه لیگ جهانی خود به ثبت رساند.
 
تیم ملی والیبال آمریکا 15 دوره حضور در مسابقات قهرمان جهان را نیز در کارنامه دارد. آنها در آخرین دوره این مسابقات که سال 2014 در لهستان برگزار شده بود، هفتم شدند. آمریکایی‌ها در این مسابقات عملکرد خیلی خوبی نداشتند و تنها توانستند در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان یک طلا در سال 1986 و یک برنز در  1999 دشت کنند.

در رقابت‌های پن آمریکا 2015 که معتبرترین رقابت‌های والیبال در قاره آمریکا محسوب می‌شود، تیم ملی والیبال آمریکا با قبول شکست مقابل کوبا به عنوانی بهتر از ششمی نرسید. آمریکایی‌های در این مسابقات تنها موفق به یک پیروزی از مجموع 5 مسابقه خود شدند. این در حالی است که تیم ملی والیبال ایالات متحده در تاریخ رقابتهای والیبال پن آمریکا 4 مدال طلا ، 4 مدال نقره و یک مدال برنز را بدست آورده است.

آمریکایی‌ها 10 دوره حضور در المپیک را تجربه کردند و در تلاش خواهند بود جواز یازدهمین حضور خود را در رقابت‌های جهانی ژاپن کسب کنند. جان اسپراو همراه دو دستیار خود متئو فربرینگر و مایکل وال این تیم را در در مسابقات جام جهانی هدایت خواهد کرد.

مت اندرسون، آرون راسل، تیلور ساندر، دیوید لی، پاول لوتمن، کاویکا شوجی، ویلیام پریدی، مورفی تروی، توماس جیزچک، میچ کریستنسون، راسل هولمز، مکسوئل هالت، دیوید اسمیت، داستین واتن، اریک شوجی، بازیکنان تیم ملی آمریکا هستندکه 14 نفر نهایی از این بین راهی مسابقات  جام جهانی خواهند شد.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
آمریکا - استرالیا

 9  سپتامبر:
آمریکا - ژاپن

10  سپتامبر:
آمریکا -کانادا

12 سپتامبر:
آمریکا - ایتالیا

13 سپتامبر :
آمریکا - مصر

16 سپتامبر:
آمریکا - ونزوئلا

17 سپتامبر:
آمریکا - ایران

18 سپتامبر 
آمریکا - تونس

21 سپتامبر:
آمریکا - لهستان

22 سپتامبر:
آمریکا - روسیه

23 سپتامبر :
آمریکا – آرژانتین

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار