بی‌عفتی در جامعه باعث نزول زلزله و مرگ‌های ناگهانی می‌شود

حجت الاسلام میرلوحی گفت: گناهان علاوه بر آثار مخرب معنوی از جمله حبس دعا و مستجاب نشدن آن آثاری هم بر عالم پیرامون ما می‌گذارند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسین میرلوحی، کارشناس و پژوهشگر مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گناهانی که باعث نزول عذاب خداوند می‌شود، اظهار داشت: گناهان علاوه بر آثار مخرب معنوی از جمله حبس دعا و مستجاب نشدن آن آثاری هم بر عالم پیرامون ما می‌گذارند.

وی افزود: در روایات زوال نعم و نزول بلایا از جمله آثار گناهان ذکر شده و برای همین در دعای کمیل از خدا می‌خواهیم آن دسته از گناهان را که موجب نزول بلا می‌شود بر ما ببخشاید.

حجت‌الاسلام میر لوحی ظلم، استهزاء، ترک امر به معروف و نهی از منکر و همچنین کمک نکردن به دیگران را از جمله گناهانی دانست که در روایات برای آنها نزول عذاب ذکر شده است.

وی تاکید کرد: عالم اطراف ما هوشمند است به طوری که اعمال انسان ها بر روی آن آثار مثبت و منفی می‌گذارد، اگر چه نمی‌توانیم این آثار را مانند آثار مادی به صورت ملموس درک کرده و برای آن فرمول مشخصی در نظر بگیرم اما ناتوانی ما در درک این آثار دلیل بر نبودن آن نیست.

این کارشناس و پژوهشگر مذهبی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر « إذا فَشا الزِّنا کَثُرَتِ الزَّلازِلُ» گفت: وقتی زنا و انواع بی‌عفتی‌ در رفتار و پوشش در جامعه رواج یابد در نتیجه زلزله و مرگ ناگهانی نیز زیاد می‌شود.

وی اظهار داشت: گاهی اوقات در شبکه‌های ماهواره‌ای با مسخره کردن اثر گناه بر نزول عذاب مدعی می‌شوند اگر قرار بود بواسطه گناهان عذاب نازل شود باید کشورهای غربی و به خصوص سواحل پر از فساد این کشورها پیش از هر مکانی نابود می‌شد.

حجت‌الاسلام میرلوحی در پاسخ به این شبه بیان کرد: از یک طرف نزول عذاب‌های چون سونامی را در این مکان‌ها دیده‌ایم و از طرف دیگر اگر شاهد نزول عذاب نیستیم علت آن به سنت املا و استدراج باز می گردد.

وی در پایان در توضیح سنت املا و استدراج خاطرنشان کرد: در قرآن روایات آمده است که گاهی خداوند می‌خواهد به یک گناهکار مهلت بیشتری بدهد تا او بر گناهانش بیافزاید و خداوند عذابش را افزایش دهد، بنابراین اگر خداوند گناهکاران عذاب نمی‌کند نباید اثر گناه را بر نزول بلایا انکار کرد.






انتهای پیام/
برچسب ها: عذاب ، طوفان ، زلزله ، فساد ، ماهواره ، گناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
خدا خودت به ما رحم کن بخاطر گناه یه عده تر و خشک با هم میسوزن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
عذاب الهی هست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
وای خدونداااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
سلام. فکر میکنم بهتره دنبال توجیه خطاها و اشتباهاتمون نباشیم. این که چرا تو کشورهای دیگه این اتفاقات افتاده یا نه اصلا مهم نیست. مهم اینه که راهی پیدا کنیم تا این بلای آسمونی از سر این مملکت رفع بشه. لطفا به خاطر بدی دیگرون شما بدتر و گناهکار تر نشید . قطعا هر کسی باید پاسخ گوی عمل خطا و کم کاریش در امر دین باشه. فکر میکنم این اشتباهات دیگرون رو با این حرفها خوب جلوه بدیم نشوندهنده این مطلبه که ما هم ارتکاب این عمل زشت رو میپسندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
خبرنگار این خبر
۱۵:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
به همه دوستان عصبانی، کمی عصبانی و نسبتا نیمه عصبانی!
این گناهایی که شماها مثال زدید، هرچند خیلی عذابش سخت تره ولی موستوجب عذاب اخرویه نه دنیوی.
فلذا بی‌ودی خون خودتون رو کثیف نکنید لطفا. برا سلامتی تون خوب نمی باشد.
بعدشم کی گفته ما ایرانیا دروغگو تر از بقیه ایم؟ این فقط مصداق«مرغ همسایه غازه» است.
اون دوستی هم که آلمانی ها رو مثال زده باید بهش بگم یه بار دیگه بخش آخر همین مصاحبه رو بخون. چون جوابت بعنوان «سنت استدراج » اومده. شایدم بهتر باشه بیشتر دقت کنی تو مطالعه ات چون انگار این بخش رو که میگم اصلا نخوندی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
نمی دونم تا حالا شما به خارج از کشور رفته اید یا خیر . ولی انجادروغ را مثل خیانت میدانند واصلا از ان گذشت نمی کنند.ولی اینجا چی ......
-
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
آقای محترم گناه از هر نوع که باشه عقوبتی داره چه انجام دهندش یه آدم معمولی باشه یا معروف باشه. از هر صنف و طبقه و هر کجا که باشه.نمیدونم چرا ما ادما وقتی کم میاریم پای بقیه رو وسط میکشیم .منکر مشکلات جامعه نیستم ولی واقعا چقدر خودمون در بروز یه مشکل و گرفتاری نقش داریم؟
Italy
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
لطفا اختلاص وبه غارت بردن اموال عمومی نیز سوال شود باعث چه بلایایی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خداوند در سوره نحل آیه 117 می فرماید:

«جز این نیست که می بافند دروغ را، کسانی که ایمان نیاورده اند و تصدیق نکرده اند نشانه های خداوند را» یعنی دروغگو به آیات خدا ایمان ندارد. »
در جامعه ی ماپیش از هر چیز دروغ رواج داردکه در هیچ جای دنیا اینگونه نیست .خیلی از ما ازمسولان گرفته تا مردم عادی دروغ میگیم.(دروغ جز گناهان کبیره است)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
پس حتما المانی ها خیلی با عفت تر ازما هستند چونکه تقریبا انجا نه سیل میاید نه زلزله!!!!!!!!!!!
Canada
مهدی
۰۷:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سئوال شود آیا رشوه خواری، دروغ ، پایمال کردن حقوق دیگران، رانت خواری، دروغگویی عدم رعایت حقوق اجتماعی یکدیگر، گران فروشی و کم فروشی تولید کنندگان بزرگ کشور و....... موجب نزول بلا های طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، رواج بیماری های لاعلاج و مسری، خشک سالی و فقر عمومی در کشور خواهد شد یا خیر؟
پیشنهاد می کنم این موضوع در این سایت مورد بررسی و نقد قرار گیرد و همه از نتیجه آن بهره مند شوند