ساری؛

نقش به سزای ورزشكاران مازندرانی در افتخارات ورزش كشور

ورزشكاران مازندرانی در معیت تیم های ملی در رشته های مختلف در افتخارات و كسب مدال سهم به سزای در موفقیت ورزش كشور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مازندران قطب و سرآمد ورزش كشور محسوب می شود كه ورزشكاران و دلاورمردان این خطه در كسب مدال و افتخارات ورزشی به تنهایی جور 17 استان كشور را می كشند كه در سال های جاری شاهد رشد به سزای ورزشكاران زن و مرد مازندرانی در كسب مدال در مسابقات جهانی، آسیایی بودیم.

در سال 91 توسط ورزشكاران مازندرانی 118 مدال جهانی و آسیایی به دست آمد كه 2 مدال توسط ورزشكاران بانوی مازندرانی كسب شد كه 98 درصد سهم آقایان و 2 درصد نیز سهم بانوان بود.

در سال 92 نیز توسط ورزشكاران مازندرانی 102 مدال جهانی و آسیایی كسب شد كه از این تعداد 11 مدال توسط ورزشكار بانوی مازندرانی به دست آمد كه 87 درصد سهم آقایان و 13 درصد نیز سهم ورزشكار بانوان بود.

همچنین در سال 93 نیز سهم ورزشكاران مازندرانی نیز 148 مدال جهانی و آسیایی بود كه بانوان موفق به كسب 20 مدال شدند كه سهم آقایان 86 درصد و بانوان نیز 14 درصد بود.

در 5 ماه نخست سال 94 نیز ورزشكاران مازندرانی موفق به كسب 89 مدال جهانی و آسیایی شدند كه تاكنون ورزشكاران بانوی مازندرانی موفق به كسب 13 مدال شدند كه سهم آقایان 85 درصد و بانوان 15 درصد بود.

تاكنون ورزشكاران مازندرانی از سال 91 تاكنون 457 مدال جهانی و آسیایی كسب كردند كه 411 مدال برای آقایان و 46 مدال نیز برای بانوان بوده كه در نهایت 90 درصد مدال توسط آقایان و 10 درصد مدال توسط بانوان به دست آمد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: نقش ، ورزش ، رشته ، افتخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.