صندوق مشترک بین معاونت علمی و جهاددانشگاهی برای حمایت از طرح‌های فناورانه تشکیل شده است.

امید توکلی، رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: صندوق مشترک بین معاونت علمی و جهاددانشگاهی برای حمایت از طرح‌های فناورانه تشکیل شده که در این صندوق مبلغ مشترکی از سوی معاونت و جهاددانشگاهی تعیین شده تا در صورت نیاز به صورت وام در اختیار طرح‌های فناورانه قرار بگیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: تاکنون 15 طرح برای دریافت تسهیلات از سوی جهاددانشگاهی برای دریافت تسهیلات به صندوق ارائه شده که این طرح‌ها باید مورد بررسی قرار گرفته پس از آن در صورت تأیید بتوانند از تسهیلات صندوق بهر‌ه‌مند شوند.

توکلی خاطرنشان کرد: جلساتی با جهاددانشگاهی برای داوری طرح‌ها با حضور متخصصان حوزه و اعضای کارگروه تعیین شده برگزار می‌شود که در این جلسه طرح‌های ارسالی مورد داوری قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به طرح‌هایی که مورد تأیید قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر دو طرح در حوزه نفت با موضوع موتور درون چاهی برای حفاری مخازن نفتی و طراحی و ساخت دستگاه نمک‌زدایی از نفت و یک طرح با موضوع بازیابی فلزات گران‌بها شامل طلا، نقره مورد تأیید قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: این طرح‌ها از تسهیلات صندوق مشترک بهره‌مند شده‌اند و همچنین پنج طرح در مراحل پایانی بررسی و دریافت تسهیلات بوده و بقیه‌ی طرح‌ها در مرحله طی روند داوری قرار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار