دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده 120 شرکت از فهرست شرکت‌های دانش بنیان حذف شدند.

صاحبکار خراسانی دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده 120 شرکت معیارهای استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از دست داده‌اند و به همین ترتیب از فهرست حذف شده‌اند. 

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از شرکت‌ها که مورد تائید کارگروه قرار می‌گیرند تصور می‌کنند که این تائیدیه مادام‌العمر است و در سربرگ‌ها و یا حتی مهر شرکت‌ خود عبارت دانش‌بنیان را درج می‌کنند. ولی برای حفظ و ارتقای معیارهای مندرج در آیین نامه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند. 

صاحبکار خراسانی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه کارگروه اگر در ارزیابی مجدد معیارهای لازم توجه نشود بدون هیچ گونه پشتیبانی از فهرست شرکت‌های دانش بنیان حذف خواهد شد و استفاده آن‌ها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت‌های مالیاتی و گمرگی امکان پذیر نخواهد بود. 

دبیرکارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به ارتقای فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در دو دوره تصریح کرد: فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان در دوره دوم ارزیابی باید ارتقا کند معیار داشتن اظهارنامه مالیاتی بررسی نمی‌شود و این شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های نو پا می‌توانند تائید شوند اما در زمان ارزیابی دوره دوم حتما باید دفاتر مالی و مالیاتی و اظهار نامه مالیاتی صفر باشد در غیر این صورت تائید نمی‌شود. 

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبات کارگروه حفظ و ارتقای کیفیت فعالیت‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است و کارگروه به هیچ عنوان به دنبال افزایش کمی شرکت‌های مشمول استفاده از مزایای قانون نیست.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.