معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های مربوط به آن در مراحل اجرایی است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بحث قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های اجرایی آن کاملاً اجرا شده است مسئله معافیت‌های مالیاتی و گمرکی بررسی شده و ارتقا یافته است.

وی در ادامه تأکید کرد: هم‌چنین تسهیلاتی را صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌دهد، تسهیلات متنوعی هستند که با وام‌های کم‌بهره در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

ستاری با اشاره به شکل حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: کل حمایت‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود به شکل حمایت‌های VIP است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگارن مبنی بر اینکه آیین‌نامه وزارت اقتصاد با معاونت علمی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به چه صورت است، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنها آیین نامه‌ای که با وزارت اقتصاد دارد مربوط به معافیت‌های مالیاتی است که در حال اجرا می‌باشد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد این قضیه برای یکسال است که در سال جاری نیز 1500 شرکت دانش‌بنیان از این معافیت‌های مالیاتی استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار