از سیاست‌های معاونت علمی تحقق اهداف بنیاد ملی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور است.

نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: سیاست معاونت برای تحقق اهداف بنیاد ملی ایران یا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور این است که از کل ظرفیت های داخل کشور استفاده کند. 

وی در ادامه تاکید کرد: این ظرفیت چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ تجهیزات و امکانات که به عنوان زیر ساخت محسوب می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در راستای این سیاست اولین تفاهم‌نامه همکاری با موسسه بین‌المللی یاسا که به کار پژوهشی می‌پردازد را امضا کردیم. 

ضرغام خاطر نشان کرد: این موسسه در زمینه تغییر اقلیم، گرمایش زمین، آب، بحران‌ آب، بحران انرژی و زیست و عدالت کار تحقیقاتی انجام می‌دهد که از آبان ماه با ایجاد 5 گروه عملا همکاری ما به صورت عملی آغاز می‌شود. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: این همکاری باعث عضویت کشورمان در یاسا می‌شود و رتبه 25 را به خود اختصاص می‌دهد و از کل ظرفیت‌های علمی و امکانات مالی 24 کشور می‌توانیم استفاده کنیم. 

ضرغام در پاسخ به این سوال که هدف کلی برای امضای این تفاهم نامه چه بود عنوان کرد: هدف کلی امضای این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت های علمی و مالی موسسه یاسا است.

وی در پایان بیان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران به عنوان رابط در خصوص وزارت‌های داخل کشور و همچنین وزارت های خارج از کشور از طریق موسسه بین‌المللی یاسا وظایف خود را انجام می‌دهد. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار