رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از اعتبار مورد نیاز 10 میلیاردی برای راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود.

علی اصغر پیله ور رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفتگو باخبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این استان به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پنج میلیارد و 500 میلیون ریال ‌آن از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود. 

وی در ادامه افزود: باید بر اساس قانون راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری 51 درصد توسط بخش خصوصی و 49 درصد از سوی دولت سرمایه گذاری شود.

پیله ور تاکید کرد: این درحالی است که بخش خصوصی تمایلی برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری از خود نشان نمی‌دهد. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به اینکه عدم راه‌اندازی صندوق چه مشکلی را ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: عدم راه‌اندازی صندوق پژوهش در استان سبب می‌شود تا فناوران و جوانان نخبه از منابع و تسهیلات مالی محروم شوند و نسبت به دیگر استان‌ها امکان استفاده از این امکانات را ندارند. 

وی تصریح کرد: پنج میلیون و 500 میلیون ریال بخش خصوصی در این استان برای مجتمع و یا دیگر کارخانجات استان مبلغ زیادی نیست که آن‌ها اقدام به سرمایه گذاری و خرید سهام در صندوق پژوهش و فناوری نمی‌کنند. 

پیله ور بیان کرد: در صورت تامین منابع مالی از سوی بخش خصوصی معاونت علمی و فناوری مجوز راه اندازی این صندوق را می‌دهد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار