قائم مقام وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

ایجاد 10 هزار شغل مستقیم از طریق شبکه رایتل

قائم مقام وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فنی حرفه‌ای 35 هزار دیپلم مهارتی از طریق شبکه رایتل اختصاص داده است و 10 هزار شغل مستقیم نیز ایجاد شده است.

ایجاد 10 هزار شغل مستقیم از طریق شبکه رایتلبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ابوالحسین فیروز آبادی قائم مقام وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از ارتقای پروانه شرکت خدمات ارتباطی رایتل (نسل چهارم شبکه تلفن همراه) که امروز (دوشنبه) در سالن تلاش برگزار شد، با اشاره به اهمیت تلفن همراه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید برخوردار از زیر ساخت‌هایی باشد که توسط دولت‌ها برنامه ریزی و حمایت شود.

وی افزود: یکی از این زیر ساخت‌ها، ارتباطات و فناوری اطلاعات است که بدون این زیر ساخت، هیچ توسعه‌ای متصور نیست و می‌توان یکی از لوازم ضروری توسعه برشمرد.

قائم مقام وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت وضعیت فناوری اطلاعات بیان کرد: فناوری اطلاعات در چهار حوزه برقراری ارتباط، خدمات رسانی، اطلاع رسانی و سرگرمی نقش ایفا می‌کند که هرگونه توسعه‌ای در حلال حاضر بدون چنین زیر ساخت‌های غیر قابل تصور است.

وی تاکید کرد: در دولت یازدهم اقدامات خوبی انجام شده و برای این تکنولوژی‌های سرمایه گذار‌ی‌های خوبی نیز صورت گرفته است و در حال حاضر شاهد فراگیری نسل سوم ارتباطی در کشور هستیم.

وی با اشاره به خصوصیات بارز فناوری اطلاعات در زندگی مردم، تصریح کرد: از خصوصیات بارز این تکنولوژی، میتوان به برداشته شدن شکاف در حوزه‌های روستایی و شهری، شکاف سواد و بی سوادی (سواد الکترونیکی) و شکاف توانمند سازی را نام برد که با این تکنولوژی این شکاف‌ها رفع می‌شود.

فیروز آبادی در ادامه گفت: شکاف شهر و روستا و سواد با تکنولوژی و تلفن هوشمند از بین می‌رود و با ارزان شدن شبکه‌ها می‌توان گفت که آحاد جامعه از مواهب دیجیتال استفاده کنند به طوریکه در حال حاضر 8 میلیارد نفر در دنیا کاربر تلفن همراه داریم و در ایران 100 درصد ضریب نفوذ وجود دارد که البته این ضریب نفوذ در کشورهای دیگر بالای 100 درصد است.

همچنین توسعه شبکه موبایل برطرف کننده نابرابری برآمده از توسعه تکنولوژی است که می‌توان این مورد را از مزیت فناوری محسوب کرد.

قائم مقام وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به کارایی این تکنولوژی با شعار "هرکجا، هروقت، هرکسی" می‌تواند از این تکنولوژی استفاده کند، بنابراین ضرورت توسعه شبکه موبایل اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند که البته زیر ساخت‌های توسعه مورد توجه دولت است.

وی با اشاره به اهمیت این فناوری در سرمایه گذاری‌های اقتصادی و دیگر ابعاد جامعه، تصریح کرد: سرمایه گذاری سه دهمی در این زمینه رشد اقتصادی 75، یک درصد از آن ما خواهد کرد و همچنین در زمینه بیکاری نیز باعث کاهش 1.5 درصدی بیکاری می‌شود.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر دولت الکترونیکی می‌تواند در 24 ساعت به هموطنان خدمات دولتی، بانکی، سلامت را ارائه دهد.

فیروز آبادی با اشاره به نقش موثر این فناوری در ارتقای آموزش کشور و ایجاد شغل، تاکید کرد: فنی حرفه‌ای می‌تواند از طریق سیستم الکترونیکی آموزش خود را عرضه کند که البته 35 هزار نفر دیپلم مهارتی را از طریق شبکه رایتل دریافت کرده‌اند و برآورد ما این است که 10 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده و می‌تواند اثر گذاری غیر مستقیم در اشتغال کشور داشته باشد و همچنین تا سال 2020 دیتای مصرف دنیا هشت برابر می‌شود که این نشان از بازار بزرگی دارد که رقابت سالم و سازنده‌ای را در اختیار مردم قرار می‌دهد و باید در زمینه تولید محتوا نیز گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار