استاندار قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان قزوین وجود دارد، این استان آمادگی لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی روزبه در دیدار با استاندار سابق یکی از استان‌های کشور اوکراین که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین از ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

وی افزود: نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و شرایط ویژه آب و هوایی موجب شده تا استان قزوین ویژگی‌های منحصر بفردی داشته باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مهمی که در استان قزوین وجود دارد این استان را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرده است.

روزبه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان قزوین با برنامه‌ریزی مطلوب و منسجم می‌توان بهترین بهره‌برداری را از این پتانسیل‌ها داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: وجود دشت قزوین که از خاکی حاصلخیز برخوردار است موجب شده تا حوزه کشاورزی استان قزوین قابلیت‌های زیادی داشته باشد و این استان در بخش کشاورزی نیز حرفی برای گفتن دارد.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین به دلیل وجود صنایع زیاد یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود، گفت: نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف تهران موجب شده از گذشته تاکنون واحدهای صنعی زیادی در استان قزوین مستقر شوند که این امر نیز ظرفیت ویژه‌ای برای استان به شمار می‌رود.

روزبه بیان کرد: با ابراز تأسف در سال‌های اخیر برخی از واحدهای صنعتی استان بنا به دلایلی با مشکلاتی روبرو شده‌اند که با برگزاری جلسات متعدد و احصا راهکارهای عملی به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

استاندار قزوین با اشاره به توسعه استفاده از انرژی‌های نو در استان در سال‌های اخیر افزود: با توجه به مزایای استفاده از انرژی‌ها نو و ظرفیت‌های استان قزوین در این حوزه، در سال‌های اخیر موفق شدیم اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم.

روزبه اضافه کرد: احداث نیروگاه بادی در شهرستان تاکستان یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه استفاده از انرژی‌های نو است که به دلیل ظرفیت ویژه‌ای که در شهرستان تاکستان وجود داشت این اقدام در آنجا انجام شده است.

وی یادآور شد: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد آماده همکاری با استان‌های مختلف کشور اکراین است و در گام نخست باید سرمایه‌گذاران اکراینی سعی کنند شناخت دقیقی از ظرفیت‌های استان قزوین پیدا کنند تا بتوانند از این ظرفیت‌ها بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار