معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز برنامه تحول نظام سلامت در حوزه آموزش پزشکی از مهر ماه امسال در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دکتر محمدرضا دارابی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه بااشاره به استقبال گسترده مردم و کسب نتایج مثبت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: در حوزه آموزش پزشکی نیز طرح تحول نظام سلامت اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تاکنون در حوزه درمان و بهداشت اجرا شده است اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت در حوزه آموزش به صورت ۱۴ گانه در استان خراسان رضوی آغاز می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از دیگر فعایت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای سند آمایش سرزمین مراکز آموزش عالی در حوزه آموزش است.

وی اظهار داشت: در سند آمایش سرزمین مراکز آموزش عالی دانشگاههای علوم پزشکی به 11 قطب آموزشی در کشور تقسیم می شوند که در این چارچوب استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی جزو قطب های آموزشی حسوب می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با اجرای این برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب اطلاع رسانی در خصوص مباحث آموزشی علوم پزشکی می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر دو هزار و 735 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد، تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به دانشجویان میهمان و انتقالی ابراز داشت: سال گذشته 315 دانشجو در این دانشگاه میهمان و هزار و 470 دانشجو نیز پذیرش شدند.

دارابی گفت: در مدت سال گذشته 71 عضو هیات علمی به درجه های استادیاری، دانشیاری و استادی ارتقا یافته اند و 75 عضو هیات علمی جدید نیز در این مدت جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.