وزیر کشور گفت: در حال حاضر 360 هزار دانش آموز و 11 هزار دانشجوی افغانستانی در کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پدرو کمیساریوآ فرنسو رییس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در رابطه با برنامه های اجلاس کمیته چهار جانبه راهبردی ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای پناهندگان در ژنو که در مهر برگزار خواهد شد، شب گذشته میهمان وزارت کشور بود. 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار با «پدرو کمیساریوآ فرنسو» رییس اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه از جمله کشورهای عراق، سوریه، پاکستان و یمن؛ کمک به ساماندهی پناهندگان افغانستان، کمک به صلح وامنیت جهانی است. 

وی در ادامه افزود: کمک های سازمان ملل به پناهندگان افغانستانی کافی نیست و ما امیدواریم اجلاس ژنو که در مهر سال جاری برگزار خواهد شد؛ بتواند با تنظیم برنامه عملیاتی زمانبندی شده، مسئولیت و تعهد کشورها را در قبال پناهندگان افغانستان مشخص کند و اقدامی واقعی و موثر برای بازگشت آنها به کشورشان صورت گیرد. 

وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح های انسان دوستانه ایران برای پناهندگان افغانستانی مقیم ایران گفت: در حال حاضر 360 دانش آموز و 11 هزار دانشجوی مهاجر افغانستانی از امکانات آموزشی ایران استفاده می کنند و به دستور مقام معظم رهبری، بیش از 50 هزار نفراز فرزندان اتباع غیرمجاز افغانستان در مدارس کشور پذیرش شده اند. 

پدرو کمیساریوآ فرنسو نیز در این دیدار با قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان افغانستانی در سه دهه گذشته خاطر نشان کرد: ایران کشوری بزرگ و همواره حامی مردم محروم بوده و امیدواریم در عالی ترین سطح در اجلاس آتی کمیته اجرایی کمیساریا در ژنو شرکت کند. 

وی در پایان این دیدار گفت: در این اجلاس می خواهیم بار دیگر نظر جهانیان را به مسله افغانستان جلب کنیم تا این مسله مهم با توجه به بحران ها و چالش های موجود در سایر کشورهای منطقه خاورمیانه به فراموشی سپرده نشود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
همرو برگردونید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اونوقت دانش آموز ما در کلاس 40 نفری میشینه که بنده خودم بعنوان معلم شاهدم هرسال زمستون هرکلاس یک سطل میزارن تا شرشر بارون بریزه تو سطل .یا تکه های گچ هربار از یکجا میریزه پایین .معلم هم مجبوره با حقوق ناچیز همه چیز رو تحمل کنه .واقعا که خیلی از ما به بازنشستگی نمیرسیم.
آخرین اخبار