دین پرست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

بررسی وضعیت افغانی های حاضر در ایران با سفر وزیر کشور به افغانستان

قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل گفت: وزیر کشور اواخر هفته آینده با سفر به کشور افغانستان وضعیت افغانی های حاضر در ایران را با مقامات این کشور بررسی خواهد کرد.

بررسی وضعیت افغانی های حاضر در ایران با سفر وزیر کشور به افغانستان
بابک دین پرست قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه وزارت کشور گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سفر وزیر کشور به کشور افغانستان اظهار کرد: این سفر به منظور شرکت در ششمین نشست همکاری های اقتصادی منطقه ای برای افغانستان " رکا"  که با حضور هیات های عالی‌رتبه و نمایندگان ارشد تعدادی از کشورها و سازمان های بین المللی و با تاکید بر اجرای طرح های مهم اقتصادی در کشورهای منطقه برگزار می‌شود، صورت میگیرد.

وی افزود: از این رو رحمانی فضلی اواخر هفته به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در این اجلاس شرکت می کند.

دین پرست با بیان اینکه بررسی وضعیت افغانی های حاضر در ایران یکی از موضوعات در دستور کار وزیر کشور است، گفت: وزیر کشور همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات عالی‌رتبه کشور افغانستان به منظور ارتقا و توسعه همکاری های دو جانبه نیز دیدار و گفتگو خواهند داشت.

قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل در پایان با اشاره به اینکه تهران و کابل تدوین سند جامع راهبری دوجانبه در زمینه ارتقا روابط دو جانبه را در دستور کار خود دارند تاکید کرد: پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور نیز در 19 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار