جلوگیری از مشکلات بروز رسانی گوشی اندروید

خیلی از مشکلات گوشی ها و Brick کردن ها در زمان بروز رسانی گوشی اتفاق می افتد. اما این اصطلاح به چه معناست و چطور از بروز آن جلو گیری کنیم؟

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران زیادی همه روزه بروز رسانی های مختلفی برای سیستم عامل گوشی خود از شرکت تولید کننده دریافت می کنند، این بروز رسانی ها معمولا برای رفع نواقص امنیتی، بهبود کار کرد سیستم عامل و دیگر امکانات گوشی است که توسط اینترنت در اختیار کاربران و مشترکان قرار می گیرد.

برای دریافت بروز زسانی های گوشی خود، کافیست وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به منوی "درباره" مراجعه کرده و گزینه"دریافت بروز رسانی" را انتخاب کنید. پس از انجام اینکار، و در صورتی که بروز رسانی برای گوشی شما ارائه شده باشد، به صورت خودکار دریافت و نصب می شوند. 

اما گاهی اوقات بعد از دریافت و در هنگام نصب بروز رسانی ها، گوشی دچار مشکل می شود و در بدترین حالت، گوشی Brick می کند.این اصطلاح زمانی استفاده می شود که گوشی خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود یا بعد از روشن شدن و نمایش لوگوی شرکت تولید کننده، مجددا خاموش می شود و به اصطلاح در یک چرخه به نام Boot-Loop گیر می کند. برای جلو گیری از این بروز اتفاق در حین نصب بروز رسانی، چند راهکار بسیار ساده وجود دارد که اگر آن ها را انجام دهید، گوشی شما Brick نمی کند و یا در صورت Brick کردن، پس ار تعمیر بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

قبل از بروز رسانی گوشی

قبل از شروع از تمام اطلاعات خود پشتیبان یا Back-up بگیرید. این نکته ای است که هرگز نباید فراموش شود. به صورت کلی، بهتر است بگوییم که در بازه های زمانی مشخص از اطلاعات گوشی خود Back-up بگیرید. هرچه Back-up بیشتری بگیرید، در زمان از دست دادن اطلاعات و بازیابی آن ها مطالب بیشتری بازگردانده می شود. از یک سرویس ابری امن استفاده کنید تا در هر زمان که اراده می کنید، به اطلاعات Back-up گرفته شده خود دسترسی داشته باشید. همچنین از فایل ها و اطلاعات خود بر روی رایانه خود نیز Back-up داشته باشید. گوشی خود را با استفاده از سیم USB به کامپیوتر خود وصل کنید و بر روی آن نیز پشتیبان بگیرید.

قدم بعدی قبل از انجام بروز رسانی، شارژ کردن باتری گوشی است. بارها اتفاق افتاده است که بروز رسانی گوشی در زمانی انجام شده که شارژ باتری کامل نبوده و  باعث بروز مشکلات جدی و گاهی  منجر به Brick کردن گوشی شده است. پس قبل از قدام به نصب بروز رسانی دانلود شده در گوشی خود، مطمئن شوید که گوشی شما حد اقل 70 تا 80 درصد شارژ باتری دارد.
قبل از بروز رسانی گوشی

پس از بروز رسانی گوشی بهتر است حافظه Cache گوشی را پاک کنید و آن را Reset Factory کنید. ممکن است بگویید که این کار چه اهمیتی دارد و احتمالا هم این پرسش صحیح است. اما زمانی که Firmware گوشی خود را بروز می کنید، بهتر است Cache گوشی خالی شود که این یکی از بهترین راه های برای برطرف کردن خالی شدن سریع باتری گوشی است، در ضمن این کار باعث بهبود کیفیت و سرعت گوشی می شود. اما ممکن است بعضی مشکلات به قوت خود باقی بمانند. با توجه به اینکه شما در مرحله اول از تمام اطلاعات خود Back-up تهیه کرده اید، بدون هیچ ترسی گوشی خود را Reset Factory کنید . این کار تقریبا تمام مشکلات گوشی را بر طرف می کند. برای اینکار گوشی خود را Restart کنید و با نگه داشتن دکمه Volume Down وارد Boot-Loader گوشی شوید و گزینه Recovery را انتخاب کنید و وارد آن شوید. ابتدا Wipe Cache Partition را انتخاب کنید و بعد از آن Reset Factory کنید(انجام Reset Factory در گوشی های مختلف فرق می کند.می توانید با جستجویی ساده در گوگل، نحوه آن را برای گوشی خود بیابید).بعد از اینکه گوشی شما مجدد راه اندازی شد، می توانید تمام اطلاعات Back-up گرفته شده را Restore کنید. با اینکار تمام اطلاعات خود را مجددا به گوشی باز می گردانید.

احتمالا شما هم با مشکلاتی در حین بروز رسانی گوشی خود مواجه شده اید، لطفا به ما و خوانندگان این گزارش در قسمت نظرات بفرمایید که چطور با این مشکلات مقابله کرده می کنید.

گزارش: مجتبی غنی دل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سلام،علت چیست؟بروزرسانی گوشیa20sسامسونگ دریافت میَشود وگوشی خاموَش وروشن میشود وپیام میدهد ازیکی از مراکز سامسونگ بازدیدشود
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۹:۰۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
من گوشی a53s 5g رو وقتی داشتم آپدیت می کردم رفت تو Boot-Loader و نمی دونم باید چیکار کنم؟تو رو خدا راهنمایی کنید نمی تونم از گوشیم استفاده کنم!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۱:۳۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
وقتی بروز رسانی رو زدم error میده و همین تصویری که گذاشتین میاد چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Layali
۱۸:۵۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام وقتی داشتم گوشیمو بروز میکردم خواموش شد دیگ روشن نمیشه چکار کنم ترو خدا بگین
Iran (Islamic Republic of)
F
۲۲:۳۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
سلام اومدم گوشیم بروز رسانی کنم ولی راه اندازی نمیشه
چیکار کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سلام من گوشی قبلیم رو بعد مدت ها روشن کردم و اختار اندروید داد به کامپیتر وصل کردم اما اصلا روی کامپیوتر شناخته نشد میشه بگید چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام دوستان عزیز ای کاش« فضیلت خوبی کردن به دیگران» تبدیل بشه به پررنگ ترین خصلت هر آدم. و ما اگر چیزی رو یادگرفتیم ، تجربه کردیم و میدونیم از دیگران دریغ نکنیم
عزیزان منم مدتی بود که بعد از بروزرسانی با مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی ۹تی مواجه شدم که به لطف خدا هر سه بار بعد از یکی دوروز ور رفتن با دکمه های پاور و ... شانسی روشن شد ... اما میخوام بهتون بگم که وقتی زنگ زدم گارانتی و راجب این مشکل پرسیدم چی گفت:
گفتن که کلگی های فست شارژ که با اون ها گوشی هامون رو شارژ میکنیم باعث شده که گوشی تحمل این وات رو نداشته باشه و به یک قطعه سخت افزار گوشی اسیب وارذ کرده اون رو سوزونده ! پس یه مشکل سخت افزاری هست و به من گفت دیگه به هیچ وجه با کلگی فست شارژم شارژ نکنم و کلگی رو عوض کنم و یه اداپتور معمولی ۱۰ وات بگیرم و فعلا با اون شارژ کنم و البته گوشی ام خاموش نکنم تا دوسه هفته دیگه که شرکت اون قطعه ای که سوخته رو از شیائومی تحویل بگیره و اون موقع همه باید برن گارانتی و گوشی رو بدن قطعه رو بهش بندازن ! پس الان هرکی این مدل گوشی رو داره و پوگو ام تری کلگی رو عوض کنه چون اسیب های بیشتری میزنه به گوشی و در این یکماهم با گارانتی در تماس باشه تا هروقت قطعه رو اوردن برن عوض کنن
دوستان عزیزم اینم گارانتی گوشی کنه شرکت ژاو
شمارشو میزارم زنگ بزنید بیشتر بپرسید
03432484041
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام من گوشیم a10sبروز رسانی کردم حالا هم برنامها کند شدن دیر باز میشه هم ک گوشیم شارژ نمیشه تورا خدا بگین چکار کنم سربازم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
باسلام من ردمی۹ دارم که تازه خریدم بروزرسانی کردم دچار مشکل شد یکی که وقت شارژ خاموش نمیشه گوشی ودوم قبل از روشن شدن اول ویبره میره بعد روشن میشه..ممنون میشم راهنمایم کنید چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
با سلام گوشی من شیائومی po o m3 هست موقع آپدیت سیستم خاموش شد و الان روشن نمیشه چیکار باید بکنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام من تبلت سامسونگ دارم تیپ ۲۹۵
بروزرسانی کردم بعد نفهمیدم تایمر اومد من زدم الان تبلت صفحه اش روشن میشه ولی بالا نمیاد رمزش رو بزنم روشن بشه یا خاموش کنم دوباره روشن کنم الان چیکار کنم میشه راهنمایی کنید
Japan
Foruzan
۰۲:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه برای اپدیت اندورید ۱۱ شارژ گوشی من زیر۳۰درصد بود که باعث شد گوشیم اپدیت نصفه بخوره و پشت سرهم ریستارت میشد اصلانمیشد باهاش کارکنی گوشی که هنوز یک سال هم نبود خریدم پشت سرهم دچارمشکل میشه باطریشو دراوردن وخاموشش کردن و ریستش کردن ی روز خوب بود مجددا اونطوری شد بازم ریست کردم والان درهفته حداقل دوبار ریست میکنم تابتونم ازش استفاده کنم امیدوارم زودتر اپدیت براش بیاد اپدیتش کنم شاید درست شد،خواستم بگم ک فک نکنید شارژ گوشی ی چیز کم اهمیته لطفا هم شارژ کنید گوشیتونو قبلش هم کاریش نداشته باشین تا پروسه تکمیل شه.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۱۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام گوشی من پوکو ام ۳ هست تازه یک هفته بود خریده بودم و بروزرسانی miuiگوشی اومد و من بروزسانی که کردم گوشی بعد از اومدن لوگو خاموش شد و روشن نشد و مجبور شدم ۲۰۰ هزار تومن بدم تا برام درستش کنن من پیشنهاد میکنم به هیچ وجه گوشی های شیائومی رو خودتون بروز نکنید اگر بلد نیستید چون به مشکل اساسی بر می‌خورید . حتما در هنگام به روز رسانی کردن پیش متخصص این کار بروید که اگر مشکلی پیش آمد خود طرف بدونه میخواد چه کار کنه .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۳۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام واسه من هم این مشکل پیش اومده بردم واسه تعمیر بهم گفت 1 تومن درستش میکنم درستش هم نکردم شما کجا بردین که بهتون گفتن 200 درستش میکنن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Kosar
۰۸:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
ببخشید میشه اصلا بروز رسانی نکرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
RoMiNa
۱۷:۱۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
منم گوشیم روش این نوشته ها اومده و بعد از اون گوشیم خاموش میشه و ارور میده واقعا هستم کرده آنقدر که ریست کردم
France
ریحانه
۲۱:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من گوشیمو بروزکردم یهو پیامی ک قبلا ارسال نشده بوده ارسال شده دلیلش بروزرسانی گوشیه؟مدل گوشیم a20
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۰۰:۰۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید وقت بخیر من گوشیم بروز کردم که روی لوگوی شرکت جی پلاس موند بعد روی دوتا گزینه رفت ک اولیش میزدم خطا میداد دومین گزینه ریست بود بعد از ریست در شب بعدش خود ب خود خاموش و مجبور ب ریست مجدد شدم الا باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
رومینا
۲۰:۰۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من گوشی gplus q10 دارم که براش ی نوتیفیکیشن آپدیت اومد و آپدیتش کردم و انگار ک ناقص شد و ی متن شبیه به تلتکس اومد و از اون موقع هر وقت گوشیمو خاموش میکنم یا ریستارت میکنم اون متنا میاد و تا موقعی ک ریست فکتوری نکنم درست نمیشه واقعا دارم از دستش سکته میکنم لطفاً هر می می‌دونه ی راهنمایی بکنه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شریفی
۱۴:۲۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام. وقتتون بخیر.... تورو خدا کمکم کنید
گوشی من سامسونگ A10S هست و الان برام اعلان بروز اوری نرم افزار اومده ولی تو شرایطشم نوشته که بعد نصب بروزرسانی گوشی مجددا راه اندازی میشه....خب من نمیخوام اینطوری بشه
قبلا هم چند بار بروزرسانی کردم ولی راه اندازی مجدد نداشت...تو رو خدا بهم کمک کنید( میدونم میتونم بکاپ بگیرم بعد بروزرسانی کنم؛ ولی میخوام بدونم مشکل از کجاست که اولش اینطوری نبود و الان اینطوری شده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
من گوشیمو بروز رسانی کردم موقع شارژ هنگ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۰۷:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید گوشی من بعداز بروزرسانی خاموش شده وروشن نمیشه دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
شخص ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
آره برای منم همینطوره گوشیم j7 هست
لطفا هر کی تونسته حل کنه دامنت بزلره که چجوری درست کرده pelvissssssssssss
Germany
taha
۰۹:۱۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام گوشی من a50، بعد اپدیت بدون مشکل روشن شد، فقط کمی هنگ داشت، بخاطر همین ریستارت کردم، روشن شد بعد از زدن پین کد، روی phone is starting مونده و و درواقع هوم اسکرین لود نمیشه، چیکار کنم؟
Japan
Foruzan
۰۲:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام فک کنم بیشتر گوشیای a50 این مشکلو دارن منم اندورید ۱۱ زدم اپدیت شه همون نوتیف فون ایز ریستارینگ اومد مدام ریستارت میشد مجبورشدن پشتشو بازکنن باطریشو بکشن وریستش کنن دوهفته گذشته وهمچنان تااونطوری میشه مجبورم ریست کنم امیدوارم اپدیت جدید زودتربیاد شایدمشکلمون حل شد
Iran (Islamic Republic of)
Mina
۰۱:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام.گوشی من a30 s.بعد از اینکه به روز رسانی کردم دیگه شارژ نمیشه.باید چیکار کنم.۶ ماهه خریدم.این مشکل شامل گارانتی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
ببخشید من گوشیم شیائومی ردمی نوت ۸ است تا حالا چند بار اپدیتش کردم ولی امروز ریاستش کردم و الان می بینم دیگه آپدیت نیست و مثل قدیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود شکوهی
۲۱:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود اما متاسفانه برای من این مشکل که گوشی بعد از بروزرسانی دیگر روشن نشد و بریک شد اتفاق افتاد و هزینه سنگینی به اندازه نصف هزینه خرید گوشی به گردنم انداخت.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام گوشی من p30 lite
به اندروید 10 آپدیتش کردم فقط یه مشکلی که دارم اینه که وقتی تو اینترنتم ودر حال بازدید از یه سایتم یه دفعه صفحه سایت شروع به لرزش و سیاه و سفید شدن می کنه و بعد از مرورگر می پره بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مدیریت فایلم بروز نمیشه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۱:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من گوشیمو بروز رسانی کردم بعدش یهو تمام پیامکایی ک ارسال نشده بود شروع به ارسال شد چیکار کنم بقیه ارسال نشن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۹:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
من گوشیم A30اندروید 10میخواستم بروز کنم تا اخرش رفت ولی اخر گفت ناموفق یکی به من بگه چیکار کنم 1,500مگابایت ازم خورد
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۱۹:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام الان من گوشیرو زدم آپدیت سیستم تا ۳۰درصد میره تو۳۰درصد میمونه خاموش میشه باز روشن میشه تا ۳۰ درصد میره
من چیکار کنم الان؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام گوشی من سامسونگA۷ هست چند مدت بروز رسانی نمیشه پیام میده میگه از یک مرکز سرویس سامسونگ بازدید نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام گوشی من سامسونگA۷ هست چند مدت بروز رسانی نمیشه پیام میده میگه از یک مرکز سرویس سامسونگ بازدید نمایید
Iran (Islamic Republic of)
سیروان
۱۶:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام؟من گوشیم سامسونگ G2هستش بروزرسانی کردم الان خودش پشت سره هم دوبارە نسخەبروزرسانی رودانلودمیکنە هرکاری میکنم متوقف نمیشە؟چندباربروزرسانی کردم وخاموش کردم ولی درست نشد؟لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Masuod
۱۳:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
دانلود دستی نسخه بروز که میزنم میگه پردازش انجام نشد اندروید گوشیم هم ۶ هست میشه راهنمایی کنین ؟مدل گوشی j7.2017
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
گوشیم جی ۵ موقع بروزرسانی وقتی ریست میشه تا ۲۶درصد میرسه پیغام خطا میده میشه راهنماییم کنید؟
Germany
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من انذروید گوشیم 4.1.2 هستش و دیگه جواب گو نیست و مشکل پبدا کرده نظر ها رو که خوندم ترسیدم اپدیت کنم خیلی از راه ها رو هم امتحان کردم نشد
میشه کمکم کنید.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلام.دیروز گوشی رو بروز رسانی کردم .(سامسونگ جی ۷)اما بعدش تلگرامم خود بخود حذف شد الان هر کار میکنم نصب نمیشه .چیکار باید بکنم .باتشکر
Germany
ایمان
۰۷:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلام گوشیم رو وقتی بروزرسانی کردم هنگامیکه داشتم اطلاعات رو restore back up میکردم ال سی دی مون سوخت چکار کنم
Germany
Morteza
۱۱:۵۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام کوشی من هنگام اپدیت کردن موقع نصب تا نصفه خط می‌ره بعد از آن error common میده هر کاری بگی کردم در ضمن قبلاً اپدیت کردم نصب شد ولی موقع فلش کردن گوشیم اپدیتش پاک شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۵ تير ۱۳۹۸
ببخ شیدگوشی من دور بینندا رهبخاطره اینه که اپدیت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۰:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام تلفنم رو بروز رسانی کردم gpsتلفن برای برنامه waze غیرفعال شده چیکار باید کرد تا gps فعال شود
Iran (Islamic Republic of)
رهام
۱۴:۱۲ ۰۳ دی ۱۳۹۷
سلام بروزرسانی کردمو گوشی خاموش شد .
Iran (Islamic Republic of)
محمدطاها
۱۸:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام گوشیم بروزرسانی کردم شارژزودتموم میشه چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
هرمز میلادی
۲۲:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
قسمت بروزرسانی اندروید گوشی ام سامیونگ sm_c5520 خاموش جهت ارتقاع اندروید گوشی فعال نمیشه چ باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۶
باسلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم بپرسم که من اشتباهی یکی از فایل های پوشه اندروید را پاک کردم بعد که آبدیت جدید سیستم اومد دانلود کردم و موقع نصب خطا داد این کارو چند بار انجام دادم ولی جواب نداد میشه بگید چطور میشه این مشکل رو حل کرد
ممنون.
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
عجب کار سختی
آخرین اخبار