کارشناس مسوول تشکلهای دینی گفت: قبل از انجام هر فعالیت فرهنگی آنچه مورد نیاز مجریان میباشد بصیرت و شناخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرازی با بیان این مطلب افزود: بسیاری از فعالیتها و اموری که توسط یک گروه یا تشکل انجام میشود ولی نافرجام مانده و یا به نتایج مطلوب نمی رسد به دلیل نداشتن بصیرت و شناخت از موضوع و اجرای نادرست برنامه ها است.

وی در ادامه گفت: شناخت و بصیرت در انجام فعالیتهای فرهنگی از جمله فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد میتواند در زمینه شناخت ولی و رهبر ،شناخت دوست و دشمن و شناخت تکالیف و وظایف مربوطه خلاصه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرازی صادق و امین بودن ،آموزش به نیروها و اعتماد در سپردن کارها به آنان و همچنین استفاده از تخصص نیروهای هر مجموعه را از مهمترین اصول کادرسازی مجموعه ها عنوان کرد و افزود: انچه امروز مورد نیاز حوزه فرهنگی می باشد،کار در فضای شبکه و ایجاد زمینه فعالیتهای شبکه ای میباشد و این مهم نباید از دید مسئولان فرهنگی مساجد پنهان بماند.

کارشناس مسوول تشکلهای دینی خاطر نشان کرد:کار شبکه ای شاخص ها و معیارهایی دارد که در این میان میتوان به داشتن هدف مشترک ،روابط سالم و قانونمند،عضوگیری مداوم برای شبکه ،ارتقا و رشد اعضای جذب شده و داشتن فعالیتهای اجتماعی ثمر بخش و غیره اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شناخت مهارتهای مربوط به حوزه مسجد الزامی است.افزود: فعالیت و کار فرهنگی در مسجد با سایر مکانها از قبیل مدرسه ،دانشگاه،اداره تفاوت می کند و همچنین مسجد محل فعالیت کار شماست، شما از تقدس بیشتری نسبت به سایر فعالان فرهنگی برخوردار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.