مطالبات داروخانه‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود

اگر پرداخت داروخانه ها به موقع نباشد در تهیه دارو و ارائه خدمات دارویی دچار مشکل می شوند که آسیب نهایی آن متوجه بیمار خواهد بود.

دکتر حمید علاف خیری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید براینکه ارائه خدمات دارویی در داروخانه ها نیازمند دقت خاصی است؛ اذعان داشت:  گردش اقتصادی داروخانه ها با مشکلات متعددی روبروست بطوری که به جرات می توان گفت اقتصاد داروخانه ها در بخش خصوصی بیمار است و با سایر کشورهای در حال توسعه قابل مقایسه نیست .

وی با اشاره به اینکه دربین گروههای پزشکی تنها بخشی که پرداخت مالیاتی شفاف دارند داروسازان هستند؛ خاطرنشان کرد : مالیات داروسازان نسبت به سالهای گذشته چندبرابر شده در حالی که  داروخانه ها گردش اقتصادی خوبی ندارند .

وی با بیان این مطلب که یکی از اهداف وزارت بهداشت باید دسترسی آسان آحاد جامعه به پزشک و خدمات دارویی باشد ؛گفت :در طرح تحول نظام سلامت با پرداختی هایی که در ابتدای امر صورت گرفت؛ درمانگاه های بخش خصوصی از پزشکان تهی شده و اغلب در بیمارستانها مشغول کارهستند که این امر موجب شد تا تعداد زیادی از داروخانه ها درخواست جابه جایی و حضور در مرکز شهر را داشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد: با ادامه این روند نه تنها تسهیلی در ارائه خدمات مشاهده نمی شود بلکه در دراز مدت شاهد ورشکستگی داروخانه ها در حاشیه شهرها و سختی مردم در دریافت خدمات دارویی خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
همراهی بیمه‌های دولتی باوزارت بهداشت ودرمان راهگشااست
آخرین اخبار