جانشين فرمانده پليس راه شمال استان كرمان از توقيف 566 دستگاه موتور سيكلت در طرح دو روزه برخورد با راكبين متخلف در شمال استان خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ علي رضايي روند افزايشي آمار تصادفات موتورسيكلت ها در سطح جاده هاي شمال استان را نگران كننده توصيف كرد و گفت:در روزهای 27 و28 مردادماه طرح برخورد با راكبين متخلف اجرا و در اين دو روز 566 دستگاه موتورسيكلت در سطح جاده ها توقيف شد.

وي بي توجهي برخي از راكبين موتورسيكلت نسبت به قوانين راهنمايي و رانندگي در سطح جاده ها را باعث بي نظمي در آمد و شد دانست و گفت: نداشتن بيمه نامه، عدم استفاده از كلاه ايمني، حركت مارپيچ، ايجاد صداي ناهنجار و نداشتن گواهينامه از علل توقيف موتورسيكلت ها بوده است.

سرهنگ رضايي به طرح چهار روزه پليس راه شمال استان در برخورد با رانندگاني كه از سرعت مجاز تخطي مي كنند، اشاره كرد و گفت: از 27 تا 30 مرداد اين طرح اجرا و در آن با 6 هزار و 212 راننده متخلف برخورد شد.

رضايي یادآورشد: در 4 ماهه ابتداي سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 نفر كشته از تلفات جاده اي ما كاسته شده و آمار حاكي از كاهش 17 درصدي است.

جانشين فرمانده پليس راه شمال استان واژگوني خودرو را با 48 درصد شايع ترين نوع تصادف معرفي كرد و افزود: عدم توجه به جلو با 38 درصد، تخطي از سرعت مطمئنه با 25 درصد و خستگي و خوابالودگي با 13 درصد از مهم ترين علل تصادفات در شمال كرمان بوده است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.