معاون عمرانی استاندار خوزستان؛ با اجرای طرح 550 هزار هکتاری سالانه حدود 9 میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان افزوده می شود و این یعنی کسب رتبه نخست در کشور.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ احمد سیاحی بیان کرد: اجرای طرح مذکور باعث افزایش درآمد تا 2 هزار و 100 میلیارد تومان می شود.

وی به سفر مقام معظم رهبری در اواخر سال 1375 به خوزستان و بازدید هوایی ایشان از مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: ایشان به منظور استفاده از پتانسیل های موجود در استان مانند خاک مناسب، وجود آبهای جاری، انرژی مناسب، نزدیکی به آبهای بین‌المللی و وجود بنادر و خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی دستور تهیه طرحی برای توسعه کشاورزی استان را صادر نمودند که با پیگیری های مستمر، در سال 89 قریب به 675 میلیارد رالا هزینه برای آن صرف شد.

سیاحی همچنین به اختصاص 5/1 میلیارد دلار ظرف 3 سال برای اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی استاندار و مسئولین استانی، از 550هزار هکتار این طرح، 50 هزار هکتار در ایلام و 500هزار هکتار در خوزستان در دست اجرا قرارگرفت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه حدود 3 هزار و 850 ماشین آلات سبک و سنگین در این پروژه فعالیت می کنند اذعان داشت: این پروژه مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان در سال افزایش درآمد برای استان رقم خواهد داشت.

احمد سیاحی تکمیل پروژه ی 550 هزار هکتاری را موجب تحقق بحث سرمایه گذاری در وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: تامین و امنیت مواد غذایی در استان و اشتغال در زمان اجرای طرح و پس از آن یکی دیگر از اثرات اجرای طرح می باشد.

شایان ذکر است موسسه جهاد نصر به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شد و تاکنون شاهد عملیات اجرایی آن در 238 هزارهکتار هستیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.