در نشست مشترك رييس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و موسسه قرآني ثارالله بر وجود تفاهم كامل و لزوم ايجاد همدلي ميان دستگاه هاي فرهنگي و موسسات قرآني در سطح استاني و ملي تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رييس اداره قرآن و عترت دانشگاه در اين نشست با تاكيد بر وجود تفاهم كامل و لزوم ايجاد همدلي ميان دستگاه هاي فرهنگي و موسسات قرآني در سطح استاني و ملي، گفت: بر اساس دستور مستقيم رياست دانشگاه و تفويض اختياري كه از سوي ايشان در زمينه انتخاب و عقد قرارداد با يكي از موسسات معتبر قرآني به اين اداره صورت گرفت، پس از انجام جستار و بررسي هاي لازم و نشست ها و نظرسنجي هاي متعدد با كارشناسان اهل فن، مقرر شد تا با موسسه قرآني ثارالله كه يكي از معتبرترين موسسات قرآني در سطح كشور است وارد مذاكره جدي شويم.

عطاالله اميدواري ادامه داد: پس از انجام امور مقدماتي و ديدارها و مذاكرات اوليه با مديران و مسئولين اين موسسه قرآني، زمان عقد قرارداد و فراهم کردن بستر لازم براي اجراي هر چه بهتر مفاد تفاهم نامه رسيد كه خوشبختانه با توجه به وجود ديدگاه هاي مشترك و اهداف همسان ميان اين اداره و موسسه قرآني ثارالله اين امر نيز با نهايت سرعت و دقت هاي لازم انجام شد.

اميدواري افزود: بر اساس اين تفاهم نامه كليه فرزندان كاركنان دانشگاه علوم پزشكي شيراز فارغ از نوع استخدام و به كارگيري شغلي والدين و نيز در دو گروه دختران و پسران و به تفكيك رده هاي سني مي توانند در كلاس هاي آموزش قرائت، تجويد و حفظ قرآن مجيد شركت کنند.

اميدواري با تاكيد بر اين موضوع كه تمام تلاش اين اداره در جهت جذب حداكثري مخاطبان بوده و در اين راه سعي در ايجاد تسهيلات تا حد ممكن کرده است، ادامه داد: بر اساس هماهنگي هاي انجام شده هر كدام از علاقمندان مي توانند در نزديكترين آموزشگاه نسبت به محل زندگي و سكونت خود مراجعه نموده و آموزش هاي لازم را در همان محل دريافت کند.

مدير آموزشگاه هاي موسسه قرآني ثارالله نيز در همين نشست با اشاره اي به تاريخچه موسسه قرآني ثارالله گفت: اين موسسه كه از سال 1371 و در شهر كوچك لامرد و توسط فردي خير تاسيس شد، طي 23 سال گذشته توانسته است تا بيش از 600 شعبه در سراسر كشور ايجاد نمايد كه اين خود از معجزات و بركات كلام الله محسوب مي شود.

محمدجواد آزاد ادامه داد: در سال 1378 و پس از ديدار سرنوشت سازي كه مديران اين موسسه با مقام معظم رهبري داشتند و با آگاهي از منويات معظم له اساس كار و فعاليت هاي اين موسسه بر حفظ و تفسير آيات كتاب خدا بنا و پايه گذاري شد.

حجت الاسلام و المسلمين آزاد افزود: اين موسسه با چاپ و نشر 8 جلد كتاب براي نوباوگان توانسته است قرائت صحيح با رعايت نكات تجويدي را در قالب قصه و اشعار كودكانه را آموزش دهد.

اين شخصيت قرآني استان فارس ادامه داد: اين موسسه آمادگي دارد تا در هر ساعتي از شبانه روز كه خانواده ها آمادگي و امكان مراجعه به آموزشگاه را دارند، مربيان مجرب و آموزش ديده خود را در اختيار آنان قرار دهد.

وي با اشاره به اين موضوع كه بر اساس روايات و آموزه هاي ديني ما، آموزش قرآن يكي از حقوق فرزندان و از تكاليف والدين محسوب مي شود، گفت: خوشبختانه تا كنون و از زمان اعلام فراخوان در دانشگاه علوم پزشكي شيراز، استقبال مطلوب و خوبي از سوي كاركنان دانشگاه و فرزندان آنان صورت پذيرفته است.

آزاد ادامه داد: به تجربه اثبات شده كه كودكان و نوجواناني كه در راه قرآن و فراگيري آن قدم برمي دارند داراي ذهني بازتر بوده و تاثيرات بسيار مطلوب آن بر امور درسي آنان نيز هويدا و مشخص شده است.

رييس اداره قرآن و عترت (ع) دانشگاه اظهار اميدواري كرد: با توجه به زمان باقيمانده از تعطيلات تابستان و لزوم استفاده بهينه از اين ايام، خانواده هايي كه تا كنون براي انجام اين مهم اقدام نکرده اند با مراجعه به وب سايت معاونت فرهنگي و امور دانشجويي دانشگاه و يا مراجعه مستقيم به واحد قرآن و عترت(ع) واقع در ساختمان مركزي دانشگاه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.