رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان از افتتاح 102 پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي، عباس سعيدي افزود :در هفته دولت 102 پروژه با اعتباری بالغ بر662 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداري می رسد.


وی خاطرنشان کرد: با افتتاح اين پروژه ها براي 539 نفر بطور مستقيم اشتغالزايي شده و 146 خانواده از مزاياي اين پروژه ها بهره مند می شوند.

سعیدی با اشاره به اینکه از اين افتتاحيه ها ، 56پروژه متعلق به مديريت آب و خاك سازمان است گفت : با لوله گذاري و اجراي خطوط انتقال آب از هدر رفت آب در مسير انتقال جلوگيري شده و راندمان انتقال آب به 95 درصد افزايش می یابد.

وی افزود : با اجراي آبياري تحت فشار در باغات ومزارع و احداث استخرهاي ذخيره آب كشاورزي در مصرف بهينه آب گام موثري برداشته شده و مديريت صحيح مصرف آب در مزارع وباغات اقدام وترويج می شود.

سعیدی خاطرنشان کرد : در راستاي استفاده بهينه از آبهاي استحصال شده 3طرح شيلاتي نيز در اين هفته به بهره برداري می رسد.

وی گفت : 13 پروژه توليدات دامي در زمينه هاي پرورش مرغ گوشتي ، شتر اسب و غیره به بهره برداري می رسد.

سعیدی با اشاره به اینکه افتتاح گلخانه هيدروپونيك ، گلخانه گل رز ،احداث مزرعه گل محمدي و اجراي فاز دوم مجتمع گلخانه اي نيز 4 پروژه افتتاحي مديريت توليدات گياهي هستند افزود : با افتتاح اين پروژه ها براي 52 نفر شغل ايجاد و موقعيت اقتصادي خانواده هاي كشاورز را بهبود می بخشد.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به نياز استان به احداث واحد هاي صنايع تبديلي دو تكميلي ، 26 پروژه در زمينه هاي بسته بندي آجيل و حبوبات و گياهان دارويي، بسته بندي و درجه بندي خرما و شيريني جات، فرآوري و ضبط پسته وبسته بندي و درجه بندي خلال پسته ، احداث خوراك دام از سرشاخه هاي درخت خرما و احداث سردخانه ها از جمله طرح هاي قابل افتتاح در هفته دولت هستند.

از 2 تا 8 شهريور به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است

انتهای پیام/ز
برچسب ها: افتتاح ، طرح ، زیربنایی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.