کاپیتان تیم ملی جودو کشورمان گفت: جودو در ایران نابود شده و متاسفانه کسی هم نیست که به داد جودو برسد.

محمدرضا رودکی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وقتی رستگار خودش مصاحبه کرده و گفته که نمی‌تواند کار کند، چرا وزیر استعفایش را قبول نمی‌کند. شرایط فدراسیون جودو نابه سامان است و معلوم نیست که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد.

وی افزود: یک هفته قبل از مسابقات جهانی مسابقه انتخابی برگزار می‌کنند که اصلا معلوم نیست دلیل این مسابقه انتخابی چه بود؟ در خصوص محجوب اول می‌گویند که چون در انتخابی حضور نداشت،‌از تیم مالی کنار گذاشته می‌شود، ولی چند روز بعد با دادن وعده و وعید او را به تیم ملی برمی‌گردانند. مسئولان فدراسیون که می‌دانستند صفویه نمی‌تواند از کشور خارج شود و تمرین هم ندارد، پس چرا گفتند که او باید محجوب مسابقه انتخابی بدهد؟

نایب قهرمان بازی‌های آسیایی اظهار داشت: به نظر من قصد اصلی وزارت ورزش است چون وقتی شخصی اعلام می‌کند که با این وضعیت نمی‌تواند کار کند، چرا فکری به حالش نمی‌کنند؟ با این وضعیت موجود هیچ کس هیچ فعالیتی نمی‌تواند در جودو داشته باشد. محجوب مصاحبه می‌کند و می‌گوید به من گفتند مصاحبه نکن و تمام مشکلاتشان را سر بچه‌ها خالی می‌کنند، پس با این وضعیت ملی پوشان هم سردرگم هستند.

رودکی گفت: شرایط و تصمیماتی که در جودو گرفته می‌شود، نه فنی است و نه علمی. پس قطعا مشخص است تیمی که نه مدیریت خوبی دارد و نه شرایط خوب از لحاظ روانی به هم می‌ریزد و نباید منتظر اتفاق خاصی در مسابقات جهانی باشیم.

به نظر من با این وضعیت بچه‌ها فقط یک دور یا نهایتا 2 دور در جدول باشند و قطعا حذف زود هنگام خواهند شد.

وی در خصوص بازگشت خودش هم گفت: وقتی توانایی نگه داشتن جودو کارانی مثل جواد محجوب را ندارند، چطور می‌خواهند من را به تیم ملی دعوت کنند و با چه امکاناتی می‌خواهند من را برگردانند، که این صحبت‌ها جزو عوام فریبی چیز دیگری نیست. البته از این دست اتفاق‌ها در جودو بارها اتفاق افتاده ولی از طرف مدیریت کلان ورزش کشور هیچ اقدام درستی صورت نگرفته است.

رودکی در پایان خاطرنشان کرد: ما در سال‌های نه چندان دور تا یک قدمی مدال المپیک هم پیش می‌رفتیم و حتی مقام پنجم المپیک هم می‌گرفتیم ولی حدود 3 سال است که جودو در ایران نابود شده و به زنگ تفریح دیگر کشورها تبدیل شده است و کسی هم نیست به داد جودو برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اقای رودکی من بانظر شما موافق هستم واقعا جودو درحال نابودی است این را می توان از مسابقات نونهالان کشور فهمیدبااین روش تمام استعدادها نابود میشودوانگیزه برای جوانان نمی ماند
آخرین اخبار