تیم ملی جودو تا چند ماه پیش خلائی بزرگ در وزن100+ کیلوگرم داشت و آن هم نبود ورزشکاری حرفه ای در این وزن بود، در حال حاضر بین جودکارانی بر سر این وزن رقابت شدیدی در گرفته است.

وقتی خلاء 100+ کیلوگرم به ترافیک تبدیل می‌شودبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی جودو ایران بعد از المپیک 2012 لندن، از حضور ورزشکاری که حرفی برای گفتن داشته باشد،‌دروزن 100+ کیلوگرم محروم بود و بعد از آسیب دیدگی محمد رودکی و غیبت اجباری وی در تیم ملی، دست کادر فنی در سنگین وزن خالی مانده بود.
 
مسئولان فدراسیون جودو، برای پر کردن این خلاء بزرگ، به دنبال کشف استعداد در استان‌های مختلف گشتند و در نهایت جعفر پهلوانی نوجوان را از استان خراسان رضوی پیدا کردند.
 
پهلوانی چندین سال در مراحل مختلف اردوی بزرگسالان تمرین کرد و به رده سنی جوانان رسید اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و در خوش بینانه‌ترین نتیجه، به مقام پنجمی رسید، تا اینکه محمدرضا رودکی سرانجام پس از غیبت چندین ساله با حاشیه‌های فراوان به اردو اضافه شد و لیست اردوی تیم ملی جودو در این وزن بسته شد.
 
نکته جالب توجه در زمان آغاز تمرین رودکی در اردو این بود که فقط دو دقیقه در تمرینات با لباس شخصی حاضر شد و پس از سلام و علیک با جودوکاران محل اردو را ترک کرد و در جواب چرا، تنها می گوید با نظر سرمربی محل اردو را ترک کرده است.

 از سوی دیگر محمود میران سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان و جوانان تیم ملی هم خودسرانه و بدون دعوت در تمرینات حاضر شد و اعلام کرد قصد دوباره حاضر شدن بر روی تاتامی را دارد آن هم در سن 41 سالگی.
 
هر چند مسئولان فدراسیون بارها با زبان خوش و یا سکوت سعی کردند میران را متوجه کنند که سنش دیگر به تیم ملی بزرگسالان نمی‌خورد و باید در رده پیشکسوتان مسابقه دهد، اما مرد نقره‌ای جودو پایش را در یک کفش کرده که می خواهد بازی کند و حتی در المپیک هم روی تاتامی برود.

با این وضعیت و در شرایطی که خلاء وزن 100 کیلوگرم اکنون به ازدحام مهره  تبدیل شده است انتظار می رود که شورای فنی هر چه سریع تر تشکیل جلسه داده و در خصوص سنگین وزن خود تصمیم گیری کند.
 
لازم به ذکر است، جودوکاران وزن 100+ کیلوگرم در حالی مدعی حضور در تاتامی المپیک 2016 هستند که سه سال از زمان کسب سهمیه گذشته و مدت زیادی برای جمع کردن امتیاز وجود ندارد. 

 
انتهای پیام/

برچسب ها: جودو ، شورا ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار