این روزها خبر انتصاب حسین پارسایی به عنوان دبیر جشنواره تئاتر مقاومت به گوش می‌رسد خبری که هنوز مشخص نیست که از طرف کدام مسئول انجام شده است.

حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای كه گذشت، حسین پارسایی به دبیری جشنواره تئاتر مقاومت منصوب شد. البته تا به حال مشخص نشده است كه چنین انتصابی، توسط كدام مقام مسئول انجام شده و اگر در روزهای آینده هم خبری در ابن رابطه منتشر نشود، باید گفت كلكسیون عجایب تئاتر ایرانی یك قدم دیگر به سمت كامل شدن خود پیش خواهد رفت. جالب آن است که این خبر را روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هم ارسال کرده است.

پارسایی از پیشروهای تئاتر آیینی مذهبی در ایران بود و چند كار دفاع مقدسی هم روی صحنه برده كه نمایش «من که دا نیستم» با حمایت حوزه هنری و بنیاد فرهنگی روایت جز آنها است اما به نظر میرسد همین فرد در شرایطی به دبیری تئاتر مقاومت رسید كه در دوران جدید كاری‌اش اصلا دغدغه‌ی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را ندارد.

او پیش از این نمایش «آرسنیک و تور کهنه» را که با حواشی همراه بود و برخی آن را اثری ضعیف و سخیف خوانده بودند اچرا کرد. پس از آن هم سرپرستی برنامه سوگ چامه ها در برج میلاد را برعهده گرفت که آن برنامه نیز حواشی خاص خود را داشت. تمام این موارد در حالی است که حواشی پیشین این مدیر تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی همواره مورد نقد هنرمندان تئاتر است.

پارسایی حالا در روزهایی که به دنبال بازیگرانی می گردد که بتوانند خوانندگی کنند تا او نمایش موزیکال «الیور توئیست» را اجرا کند به دبیر تئاتر مقاومت منصوب می شود، انتصابی که حداقل در شرایط فعلی فکری و کاری پارسایی آنچنان معقول به نظر نمی رسد. از طرف دیگر هم برخی رسانه ها نیز از دو دستگی در بنیاد فرهنگی روایت سخن می گویند و ایجاد یک دبیرخانه برای جشنواره تئاتر مقاومت را یک حیف و میل بودجه توسط نهاد متولی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس می دانند.

این هزینه های مالی در بنیاد فرهنگی روایت با نام دو بخش انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبیرخانه تئاتر مقاومت در حالی صورت می گیرد که این بنیاد طی دو سال اخیر حتی به برگزیدگان جشنواره قبلی خودش هم هیچ کمکی است. حتی برخی از اعضای این بنیاد در برنامه ای در تلویزیون نیز به نقد بنیاد پرداخت.

حفیظ الله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بارها اعلام کرده که پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت امسال با رویکرد جدیدی برگزار میشود در واقع جشنواره دیگر مختص به  یک هفته  نیست بلکه در طول سال گروههای نمایشی را برای اجرای عمومی حمایت میکنیم و در هفته دفاع مقدس ، جشنواره دو روز افتتاحیه و اختتامیه دارد اما معلوم نیست انتخاب دبیر برای این دو روز به چه دلیل است  و مهمتر اینکه حسین پارسایی در این مدت کوتاه چه کمکی به جشنواره و هنرمندان این عرصه خواهد کرد.

به هر حال حضور فعلی حسین پارسایی در جشنواره تئاتر مقاومت آن هم زمانی که او هم در دانشگاه علمی و کاربردی وظایفی را بر عهده دارد و هم در حوزه هنری فعالیت می کند، آنچنان منطقي به نظر نمی رسد. از طرف دیگر هنوز زمان دقیقی هم برای برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت اعلام نشده و  مشخص هم نیست برنامه های حسین پارسایی برای این جشنواره چیست، آن هم در زمانی که تنها سه ماه به برگزای این جشنواره باقی مانده است .

در زمانی که برخی رسانه ها تلاش می ‌کنند مشکلات تئاتر مقاومت را با عناوینی هم چون ابهام پنهان کنند، شاید نیاز باشد مدیران بنیاد روایت پیش از هر حاشیه ای به فکر ارتقای تئاتر مقاومت با حضور نیروهای برجسته تئاتر کشور باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار