رفیعی در نشست خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت:

گم‌شدن نمایشنامه‌ها در دبیرخانه‌ طبیعی است/مایل نیستم وارد چالش‌ شوم

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در نشست خبری جشنواره تئاتر مقاومت گم‌شدن متن‌های ارسالی را در دبیرخانه جشنواره طبیعی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضور حفیظ‌الله رفیعی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در بنیاد روایت برگزار شد. 
 
حفیظ‌الله رفیعی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این نشست ضمن اشاره به اینکه انجمن تنها متولی تئاتر دفاع مقدس نیست، اظهار داشت: شهرداری و ارگان‌های دیگر می‌توانند در کنار انجمن تئاتر دفاع مقدس قرار بگیرند و به این عرصه کمک کنند. 

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: اگر انجمن متولی است، نباید همه بار مسئولیت با ما باشد، با این مسئله خروجی مطلوبی نخواهیم داشت، باید همگرایی و هم‌افزایی صورت بگیرد. مسئولان بالادستی بدانند اگر می‌خواهند تئاتر آبرومند داشته باشیم، باید از خودخواهی خود بیرون بیاییم و همه توانمان را بگذاریم. 
 
وی ادامه داد: اکنون هیچ جواب مثبتی از دیگر نهادها ندیدیم. ما سال 93 و در این وانفسای تئاتر سعی کردیم چراغ تئاتر را روشن نگهداریم و به سراغ گروه‌های شهرستان رفتیم، در واقع خود را موظف کردیم یک اجرا داشته باشیم و 30 اجرای خوب داشتیم. 
 
رفیعی تصریح کرد: ما مبلغ 3 میلیون تومان به هنرمند جوان اراکی کمک کردیم و آنها هم کار بسیار خوبی ارائه دادند، همچنین 5 میلیون تومان به یک هنرمند مینابی کمک کردم، به نظر من اتفاقات مهم در همین شهرستانها رخ می‌دهد. من دست هنرمندان شهرستانی را می‌بوسم. 
 
وی افزود: ما سعی کردیم حق را به حق‌دار برسانیم، اگر قرار است هزینه‌ای کنیم این هزینه به کسی برسد که متعهد است و به جای آنکه هزینه‌های بیهوده در جشنواره صرف کنیم، آن را برای اجرای عموم به کار می‌بندیم. 
 
رفیعی گفت: 3 تا اصل داریم، ابتدا تولید باکیفیت، تا جایی که مخاطب را به سالن بیاوریم، دوم فضاسازی خوب برای تئاتر داشته باشیم و به قول آقای جباری ما بخشی از تئاتر هستیم که این بخش خلاء تئاتر را پر می‌کند، به طور کل هدف ما ترویج فرهنگ مقاومت است، حال هرطور که می‌خواهد برگزار شود. 
 
وی اظهار داشت: در جشنواره‌های پیشین به خواسته‌هایمان نرسیدیم، زمانش رسیده تحولی را ایجاد کنیم و برای آنکه آثار قوی داشته باشیم، باید حواشی کمتر شود. 
 
رفیعی تغییرات پانزدهمین جشنواره مقاومت را نتیجه مشورت با اساتید خواند و گفت: ناچاریم برای رشد تئاتر به این سمت برسیم. 
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تناقض‌گویی میان صحبت‌های حسین مسافرآستانه از اعضای شورای سیاستگذاری تئاتر مقاومت و مدیرعامل این انجمن، بیان کرد: مایل نیستم وارد چالش‌ها بشوم، مسافرآستانه از خودمان است، سالها زحمت کشیدند اما صحبت‌های او در خصوص اجراها اشتباه است. 
 
رفیعی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌ها بحث‌ها و حاشیه‌های مطرح شده را کارشناسی کند، دوستان نباید این اشتباهات را انجام دهند. کوروش زارعی صحبت‌هایی در خصوص محمد بی‌ریا کرده است، من بارها با محمد بی‌ریا درباره کار توافق کردیم، قرار بود نمایش محرم و صفر اجرا شود، اما کار طنز است و امکانش نبود و شرایط اجرا هم در اسفندماه وجود نداشت. 
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما، در خصوص گم شدن متن‌ها در دبیرخانه بیان کرد: این موضوع طبیعی است و اگر مصداقی دارید معرفی کنید تا ما پیگیری کنیم، درب انجمن و اتاق من بر روی همه همیشه باز است و من می‌خواستم بعد از صحبت‌های کوروش زارعی با او تماس بگیرم، اما او جواب تلفنش را نمی‌دهد. 
 
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افزود: انجمن تئاتر دفاع مقدس 30 اجرا از سال 93 را حمایت کرده که 26 اجرا در شهرستان‌ها و 4 اجرا در تهران به روی صحنه رفته است. 
 
وی با اشاره به شیوه جدید برای برگزاری پانزدهمین دوره از جشنواره تئاتر مقاومت بیان کرد: داوری این دوره از جشنواره به این صورت خواهد بود که 2 داور در مرحله بازبینی کار می‌بینند و 3 داور دیگر دی وی دی اثر را می‌بینند و بعد اثر برگزیده را انتخاب می‌کنند. 
 
رفیعی خاطرنشان کرد: از اول شهریور تا 15 آبان همه گروه‌ها فرصت دارند کار را اجرا ببرند و در هفته بسیج 2 روز مراسم اختتامیه برگزار می‌کنیم. 
 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار