سرپرست شهرداری خرمشهر در حاشیه‌ی جشنواره ملی فتح خرمشهر مطرح کرد

خرمشهر فرهنگسرا ندارد/ اختصاص بودجه 500 میلیونی برای هنرمندان

خرمشهر استعدادهایی در سطح ملی دارد اما از حمایت ارگانهای مقتدر این شهر محروم شده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در جریان برگزاری هجدهمین دوره از جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر نشست خبری با حضور عزیز ساعدی سرپرست شهردار خرمشهر در شهرداری این منطقه برگزار شد.

عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر ضمن اشاره به حضور استعداد‌هایی در خرمشهر بیان کرد: متأسفانه در بحث هنری همه چیز در اداره ارشاد خلاص شده و دیگر ارگانهای مختلف در کمک به هنرمندان محروم مانده‌اند اما حمایت از هنرمندان وظیفه‌ای بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: هنرمندان خرمشهر در سطح ملی هستند البته این هنرمندان آنگونه که باید حمایت نشد ولی در برنامه‌های آینده‌ی ما حمایت از هنرمندان و ورزشکاران در دستور کار است. حتی در بودجه سال 94 رقمی بیش از 500 میلیون برای این امر اختصاص دادیم.

ساعدی تصریح کرد: در بحث استقرار سخت‌افزار در خرمشهر متأسفانه تنها چند سالن بعد از جنگ تحمیلی ساخته شد و در طرح بازسازی خرمشهر شهردار سابق  خرمشهر هیچ اقدامی درباره سخت‌افزاری انجام نداده است.

وی افزود: امسال در بودجه شهرداری درصدد هستیم فرهنگسرای خرمشهر را با مشارکت منطقه آزاد و بخش  خصوصی ایجاد کنیم.

ساعدی یادآور شد: سازمان منطقه آزاد اروند معاونت فرهنگی دارد اما هیچ گاه به صورت صحیح کار فرهنگی انجام نداده و هر کسی آمده کار سیاسی می‌کند. در هر حال ما اعلام آمادگی می‌کنیم که زمین را در اختیار منطقه آزاد قرار دهیم تا آنها در ساخت سالن کمک کنند.

وی با تأکید بر راه‌اندازی فرهنگسرا بیان کرد: آمادگی حمایت از هنرمندان را داریم چرا که خرمشهر حتی فرهنگسرا هم ندارد اما سالنهای خصوصی شهر در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

ساعدی اظهار داشت: خرمشهر از حیث امکانات مالی مشکل دارد چرا که منابع درآمدی پایدار تحت پوشش سازمان منطقه آزاد قرار گرفته و آنها به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند.

وی گفت: رده‌های سنی مدیران منطقه آزاد بالای شصت سال است. این موضوع یکی از عوامل عدم دغدغه فرهنگی را فراهم می‌کند به طوری که سازمان منطقه آزاد بودجه‌ی خود را در رفتن به سفرهای خارجی هزینه می‌کند و حاضر نیست هنرمندان مستعد شهر را کمک کند.

ساعدی خاطر نشان کرد: شهرداری خرمشهر در مقایسه با قدرت مالی در حد منطقه آزاد نیست اما بسیاری از کارهایی که در ذهن منطقه آزاد نمی‌چرخد ما انجام دادیم. من احساس می‌کنم از طرف سازمان منطقه آزاد ظلم بسیاری به خرمشهر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار