جشنواره تئاتر مقاومت صرفاًٌ در هفته‌ی دفاع مقدس برگزار نمی‌شود بلکه در طول سال بر مبنای اجرای عمومی برگزار خواهد شد.

حفیظ الله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تغییرات ایجاد شده در پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: در سال 93 پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت کلید خورد اما دوره پانزدهم با شیوه‌ی جدیدی برگزار می‌شود چرا که مبنای ما اجرای عمومی است و تلاش کردیم جشنواره از شکل قبلی خارج کنیم.

وی ادامه داد: ما از ابتدای سال 93 تاکنون 30 اجرای عمومی برای جشنواره‌ی تئاتر مقاومت داشتیم یعنی این جشنواره صرفاً در هفته‌ی دفاع مقدس برگزار نمی‌شود بلکه در طول سال اجراها ادامه پیدا می‌کند و اوایل آذرماه نیز اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر‌عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افزود: پانزدهمین دوره از جشنواره را با انگیز‌‌ه‌ی بهتری شروع کردیم و برگزار نشدن آن شایعه است زیرا دیگر به طور رسمی فراخوان نمی‌دهیم و گروه‌های نمایشی حوزه‌ی دفاع مقدس در جریان هستند و ما با آن‌ها ارتباط داریم.

وی با تاکید بر 30 اجرای عمومی در سال 93 و 94 تصریح کرد: برخی آثار نمایشی اکنون در حال بازبینی هستند و مابقی اجراها در حد فاصل مرداد تا آخر آبان‌ماه به روی صحنه خواهند رفت.

رفیعی گفت: برنامه‌ریزی که برای دوره‌ی پانزدهم انجام دادیم اجراهای عمومی به صورت کشوری شده و هر گروهی در شهر خودش اجرای عمومی می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ما به خلاقیت عادت نداریم به همین خاطر برخی تصور می‌کنند جشنواره باید بر اساس فراخوان باشه در حالی که فراخوان بخشی از آن است و ما سعی کردیم با همه‌ی گروه‌های نمایشی ارتباط برقرار کنیم و به شکلی کار کنیم که در طول سال اجرای عمومی داشته باشیم.

رفیعی ادامه داد: 200 گروه نمایشی با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ارتباط دارند. آثاری چون نمایش «ماه گرفته» به کارگردانی الله قلی نظری از استان گرگان، «پرواز با بال‌ ملائک» به کارگردانی علی‌اکبر شافئیان از سمنان، «خداحافظ رفیق» به کارگردانی شهرام سلطانی از اراک به اجرای عمومی رسیدند.

وی در پایان گفت: اختتامیه‌ی پانزدهیم دوره از جشنواره تئاتر مقاومت در هفته‌ی بسیج برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار