وزارت ارشاد از دوره‌های گذشته جشنواره تئاتر مقاومت را از لحاظ مالی و واگذاری تالارها حمایت کرده است.

مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی در خصوص جشنواره تئاتر دفاع مقدس و ضرورت برگزاری این جشنواره به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: برخی از رویدادهای تئاتری تأثیرگذار و جریان ساز هستند و برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس نیز به دلیل مضامینی که دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که می‌‌تواند جریان عمیقی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: با چشم‌پوشی از کاستی‌ها، جشنواره تئاتر دفاع مقدس یازده دوره برگزار شد و اتفاق بسیار خوبی بود چرا که هنرمندان حرفه‌ای با مشخصه‌ی آثار دفاع مقدس از همین جشنواره معرفی شدند و تولیدات ارزشمندی به روی صحنه رفت.

شفیعی تصریح کرد: آثار دفاع مقدس و برگزاری جشنواره به شکل جشنواره همیشه توانسته جریان‌های عمیقی را ایجاد کند و امیدواریم دوستان همانند سابق این رویداد جریان ساز و عمیق را پیگیری کنند ما هم به سهم خودمان هر کاری بتوانیم خواهیم داد.

وی افزود: برگزار نشدن جشنواره‌ی فتح خرمشهر خلعی بود که در این حوزه داشتیم و برگزاری مجدد آن امری ضروری است و امیدواریم در سال‌های آینده قوی‌تر برگزار شود تا حرفه‌ای‌های این حوزه هم حضور پیدا کنند.

مدیر کل هنرهای نمایشی در واکنش به صحبت‌های مدیر عامل بنیاد روایت مبنی بر حمایت نشدن از سوی وزارت ارشاد اظهار داشت: برگزار کننده‌ی اصلی جشنواره تئاتر مقاومت بنیاد روایت است اما روال وزارت ارشاد از گذشته به این بوده که تئاتر دفاع مقدس را از لحاظ مالی و واگذاری تالارها حمایت کند و اعتقاد داریم این اتفاق با بازنگری هر چه تأثیرگذار‌تر برنامه‌ریزی شود.

شفیعی با تأکید بر اینکه بنیاد روایت برگزار کننده‌ی اصلی جشنواره تئاتر مقاومت است، بیان کرد: چنانچه انجمن بنیاد روایت تصمیم به برگزاری جشنواره گرفتند ما در خدمت آن‌ها خواهیم بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار