مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی گفت: آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی فردا 29 مرداد در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص یازدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی اظهار داشت: 342 اثر به دبیرخانه این جشنواره در ارومیه ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته‌اند که از این تعداد، 320 اثر از شاعران داخلی و 22 اثر متعلق به شعرای دیگر کشورها است.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال شاعرانی از کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان در جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه «امسال علاوه بر استان‌های آذری زبان از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان  و اردبیل از دیگر استان‌ها نظیر تهران، البرز و خراسان رضوی نیز آثار مرتبط با موضوع جشنواره به دبیرخانه ارسال شده» تصریح کرد: این مسئله نشان از فراگیری جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی دارد. 

وی با بیان اینکه «در آیین پایانی جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی هر دو بخش داخلی و خارجی سه نفر برگزیده می شوند» ادامه داد: این آیین فردا 29 مرداد، در ارومیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کریمی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر افراد برگزیده توسط هیات داوران در این آیین از هفت نفر پیشکسوت حوزه ادبیات از داخل و خارج کشور از جمله مختار صادق زاده، عبدالله سعیدی، کامل نوروزی و مرحوم حاج علی اکرام قدردانی خواهد شد.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار