نشست «امام رضا(ع) سبك زندگی، همدلی و همزبانی» برگزار می‌شود

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، از برگزاری نشست علمی با عنوان «امام رضا(ع) سبك زندگی، همدلی و همزبانی» در این مركز خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین «مهدی شریعتی‌تبار» در نشست خبری كه با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینكه، درفرهنگ قرآنی و تعالیم اسلامی ما انسان از كرامت برخوردار است، اظهار داشت: امامت و ولایت وسیله و راهی برای تحقق كرامت انسانی است زیرا امام در قله كرامت قرار دارد و در صورتی كه انسان ها بخواهند به این خصیصه دست یابند باید از سبك و شیوه ائمه اطهار(ع)پیروی نمایند.

 وی با بیان اینكه ایام دهه كرامت رضوی با ولادت كریمه اهل بیت(ع) آغاز و به ولادت امام رضا(ع) منتهی می شود، بیان داشت: این ایام پر خیر و بركت بهترین زمان برای ارائه الگویی درست  از سبك زندگی رضوی به جامعه است.

شریعتی تبار به تشریح ویژه برنامه های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در ایام دهه كرامت رضوی پرداخت و تصریح كرد: یكی از برنامه های محوری این مركز علمی پژوهشی، برگزاری نشست علمی با موضوع «امام رضا(ع) سبك زندگی، همدلی و همزبانی» است.

وی ابراز كرد: در این نشست علمی یك روزه مؤلفان مقالات، علما و فضلای برجسته شیعه و سنی، مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی  و سخنرانان مطرح حرم مطهر رضوی حضور دارند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برگزاری كمیسیون های وحدت، با موضوع « امام رضا(ع) محور وحدت» و  سبك زندگی اسلامی با محوریت«سبك زندگی بر اساس تعالیم امام رضا(ع)» در تالار شیخ طبرسی از دیگر برنامه های این نشست است.

وی رونمایی از كتاب «سبك زندگی رضوی»، ارائه گزارش كمیسیون و مقاله، تواشیح، سخنرانی و اهدای جوایز و لوح تقدیر و... را از دیگر برنامه های این نشست معرفی كرد.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار با بیان اینكه امیدواریم این نشست فرهنگی و علمی هم آثار نظری و علمی مطلوبی داشته باشد، اضافه كرد: در شرایطی كه استكبار جهانی به فرقه گرایی دامن زده و موجب شكل گیری گروه‌های تكفیری و سلفی همچون داعش شده و از آنان حمایت های مالی و غیر مالی می‌كند، برگزاری این گونه نشست ها امری ضروری و واجب است.

وی ادامه داد: در چنین فضایی تمام مسلمانان جهان نیاز به همدلی و همزبانی و رعایت سبك زندگی اسلامی دارند. مهرورزی، استكبار ستیزی و مقابله با شیطنت های آن، احسان و احترام به انسان ها از جمله مؤلفه ها و آموزه های سبك زندگی رضوی است كه باید برای مقابله با هجمه های دشمن، در جامعه  بسط و گسترش یابد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ابراز داشت: آیت الله «اراكی»، آیت الله «واعظ زاده خراسانی»، امام جمعه تربت جام «مولوی شرف الدین جامی الاحمدی» و حجت الاسلام و المسلمین «وطن دوست» از جمله شخصیت هایی هستند كه در این نشست به ایراد سخن می پردازند.

شریعتی تبار تصریح كرد: این نشست در هشتمین روز از دهه كرامت رضوی مصادف با اول شهریور ماه از ساعت 8:15 تا 18:45 در تالار بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار