معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي خبر داد؛

توقف طرح آزمایشی صف بندی در روضه منوره امام رضا(ع)

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي از توقف اجرای طرح آزمایشی صف بندی در روضه منوره امام رضا(ع) خبر داد.

به  گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی با بیان اینکه این طرح کاملا به صورت آزمایشی اجرا شد، گفت: با وجود رضایت بیش از 90 درصدی زائران در نظرسنجی های اداره کل روابط عمومی و ارزیابی های میدانی از این طرح که باعث نظم بیشتر در اطراف روضه منوره به ویژه در بخش خواهران داشت، اما متاسفانه صف‌های طولانی که نشان از اشتیاق زائران برای زیارت ضریح منور و تبرک جستن از مضجع شریف امام رضا(ع) بود، باعث شد این طرح آزمایشی متوقف شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: شیوه منظم سازی و هدایت زائران در صفوف، هم چنان در رواق مبارکه دارالاجابه اجرا خواهد شد.

 وی گفت: این طرح صرفا به دلیل ایجاد صف‌های طولانی و نیز عدم همکاری و تاخیر برخی زائران در روضه منوره متوقف گردید.

منبتي اظهار داشت: این طرح زمینه تشرف آسانتر گروه قابل توجهي از زائران مانند بيماران، سالمندان، كودكان و زنان باردار را فراهم کرد و نظم و آرامش خوبی را به ارمغان آورده بود و صف هایی طویل و البته پر از امید و نشاط که در حرم مطهر حضرت رضا(ع)تشکیل می‌شد، نیز نشان دهنده از ارادت قلبی مردم ایران اسلامی به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی ماه صفر و تشرف میلیونی زائران به بارگاه منور رضوی، خاطرنشان کرد: تداوم این طرح در ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) قطعا مشکلاتی را به وجود می آورد که با صلاحدید کارشناسان و انجام مطالعات، اجرای این طرح در اطراف روضه منوره به حالت تعلیق درآمد.

 وی با اشاره به تاکیدات مدیران عالی آستان قدس رضوی مبنی بر لزوم ایجاد فضایی امن و آرام در حرم مطهر برای زیارتی توام با معرفت، اظهار کرد: حتماً طرحهای دیگری را دنبال خواهیم کرد .

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: آستان قدس رضوی همواره از طرح ها و ایده های خلاقانه در راستای تکریم هرچه بیشتر زائران عزیز استفاده می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیری شایسته تر نظم و آرامش اخیر در محدوده روضه منوره رضوی و حرم مطهر همیشگی باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
بنظر اینجانب اگر برای تشرف به نزدیکی حرم در قسمت مضجع شریف (چه قسمت آقایان و چه بانوان) بنحوی تقسیم بندی شود که هر 1 متر ضریح به 2 بخش نیم متری (یکی ورودی و یکی خروجی) تبدیل شود و چند صف تشکیل شود، از طول صفوف خیلی طویل تا حد زیادی کاسته می شود و میتوان تشرف افرادی که تمایل به تبرک جستن از ضریح دارند را مدیریت نمود.
همچنین میتوان در بخشی از آن نیز برای ایستادن افراد با فاصله اندک نیز فضایی را اختصاص داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
السلام عليك ياعلي ابن موسي الرضا شفاعتمان كن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
اگه تعداد صف ها بیشتر بشه خیلی بهتره منظورم اینه که به جای اینکه ۲ صف باشه و هر ضلع رو یک صف زیارت کنه این صف ها رو بیشتر بکنن و فقط هر صفی یک قسمتی از هر ضلع رو زیارت کنه وخارج بشه بهتر میشه واین صف هارو از ورودی خواهران در صحن آزادی بزارن که مزاحم قسمت مردانه نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
من خودم وقتی این طرح بود رفتم زیارت خیلی عالی بود کلا ۲۰ دقیقه طول می کشید ولی راحت زیارت می کردیم اینکه شلوغی هست درست ولی در کربلا همین طرح اجرا میشه با تمام شلوغی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
سلام،مردم خودشون باید شعور داشته باشن و نظم رو رعایت کنن.با این طرح ها چیزی درست نمیشه.اون از زنونه مردونه کردن،الانم صفی میکنن،احتمالا چند سال دیگه هم بلیطی میشه زیارت امام رضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
طرح خوبی بود باید ادامه پیدا بکنه بعضی ها میرن و برای 2 ساعت به ضریح میچسبن و جدا هم نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
حیف . ای کاش ادامه پیدا کند طرح بسیار خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
خیلی وحشتناکه چند سال پیش رفتم حرم امام رضا حالا بخش مرد ها رفتم جلو پشیمون شدم از رفتنم اونقدر بهم فشار اوردن سینم داشت میترکید با زور خودمو کشیدم کنار نظم خوبه اگه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
باسلام خدمت شما اگرهمین صف ها برقرارباشد حتی اگرطولانی شود ولی همه زیارت می کنن ما ۲۵۰۰کیلومترطی میگنیم به عق امام ولی اصلا زبارت گیرمان نمیاید تورابه خودامام قسمتون میده کارکنیدماهم زیارت کنیم خیلی اززحمات شمامتشکرم
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
طرح ازمایشی مرگ جونای بیکار بزنین
Germany
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
ضریح مردانه دوضلع و زنانه هم دو ضلع داردیک ضلع مردان صفی و ضلع دیگر مردانه سنتی
همچنین یک ضلع زنانه صفی و ضلع دیگر سنتی
آخرین اخبار