رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

از ظرفیت فرهنگی بسیجیان در اماکن متبرک استفاده شود

رئیس سازمان اوقاف در دیدار با ستاد برگزاری کنگره ملی حسین بن موسی الکاظم (ع) گفت: بايد نقش بسيج در استفاده از ظرفيت فرهنگي امامزادگان پر رنگ ديده شود و از ظرفيت بسيجيان در اين مراكز استفاده بهينه صورت شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی حسین بن موسی الکاظم (ع) دیدار کرد.

براساس این گزارش ، در اين نشست ابتدا گزارش مبسوطی از روند فعاليت هاي انجام شده تا كنون توسط معاونت فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه ، مديرآستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) و مدير كل اوقاف و امور خيريه استان خراسان جنوبی ارائه شد.

 در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمين محمدي، نماينده ولي فقيه و رياست سازمان اوقاف و امور خيريه با تاكيد بر اينكه بايد تمام اهتمام و تلاش بر اين باشد تا اهداف ترسيم شده براي كنگره در يك دوره كوتاه مدت و بلند مدت تحقق یابد ، اظهارداشت : تلاش نمائيد همكاران اذهان خود را در اين كنگره بر تبليغ و معرفي امامزادگان، فراهم شدن مشاركت بيشتر مردم در جهت آباداني و عمران امامزادگان، توجه مردم به توسل به اهل بيت(ع)، برقراری ارتباط نوجوانان و جوانان با امامزادگان، بررسي راهكارهاي عملي ارتقاء سطح فعاليت هاي فرهنگي در امامزادگان، تقويت روحيه نشاط معنوي و اميد به آينده مردم، ترويج فرهنگ زيارت، مبارزه با خرافات، انتقال تجربيات ارزنده خوب مديران آستان قدس رضوي و آستان مبارك به شركت كنندگان معطوف کنند.

وی اضافه کرد : در يك كلام اينكه مردم امامزادگان را بعنوان يك پايگاه بزرگ فرهنگي و پرچم اهل بيت(ع) بدانند و با اين مراكز مذهبي مأنوس گردند ، تمرکز کنید.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بسيج كليد طلايي انقلاب است، خاطر نشان کرد: بايد نقش بسيج در استفاده از ظرفيت فرهنگي امامزادگان پر رنگ ديده شود و از ظرفيت بسيجيان در اين مراكز استفاده بهينه صورت شود.

براساس این گزارش ، سپهريان مدير آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره)در اين نشست از اقدامات مجدانه معاونت فرهنگي سازمان و مدير كل اوقاف و امور خیریه استان و همكارانشان تقدير و آمادگي شهرستان طبس را براي برگزاري هر چه باشكوهتر كنگره ملي امامزادگان با محوريت حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) اعلام و اظهار اميدواری كرد؛ ان شاء الله با تمهيدات خوبي كه جهت دريافت مقالات از پژوهشگران و چاپ آثار برتر آنان، رونمايی از تمبر كنگره، تهيه ويژه نامه كنگره و دعوت از ميهمانان كشور و استان صورت گرفته شاهد به ثمر نشستن اهداف ترسيم شده براي اين كنگره ملي باشيم.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۰۰:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
. به نام حق
با سلام
توجه. توجه.
هم اکنون صدای من را از
شیراز
سومین حرم اهل بیت علیهم السلام
و
مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین می شنوید.
مهد فرهنگ و تمدنی که در آن درجه پائین ترین خواننده ها در بهترین تالار های آن کنسرت برگزار میکنند .
اما
#.#_کانون_رهپویان_وصال برای مراسم های مذهبی خود مکان ندارد_#.#
مهد فرهنگ و تمدنی که در آن مجتمع های تجاری و تفریحی مجوز ساخت می گیرند.
اما
#.#_کانون_رهپویان_وصال برای داشتن مکانی ثابت، متهم میشود به از بین بردن محیط زیست _#.#
مهد فرهنگ وتمدنی که خیابان های آن شباهت عجیبی به FASHION TVدارد
اما
#.#_کانون_رهپویان_وصال،رسانه مذهبی این شهر بایستی برای اثبات حق خود با دنیایی صحبت کند _#.#
مهد فرهنگ و تمدنی که ... مسئولین عزیز و ان شاءالله دلسوز و مردمی شیراز
فقط این را بگویم که اگر از این به بعد در و دیوار های این شهر مزین شود به نوشته هایی با موضوع فرهنگ و کار فرهنگی و غیره
مردم به این دروغ بزرگ خواهند خندید
زیرا مردم فرهنگی شیراز و حزب اللهی های ایران
شیراز را به
#.#کانون_فرهنگی_رهپویان_وصال #.#
است که میشناسند و دوست دارند .
و کار نکردن رهپویان وصال شیراز
یعنی
شیراز فرهنگی کشک.
#ویران_شود_این_شهر_که_کانون_ندارد
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته