سناتور دموکرات آمریکایی ضمن اعلام مخالفت خود با توافق هسته ای، گفت تصمیمش برای کاخ سفید غیرمترقبه نبود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، باب منندز، سناتور دمکرات، آمریکائی گفت با توافق هسته ای ایران مخالف است.

 "باب منندز،" سناتور دموکرات آمریکائی، گفته است مخالفتش با توافق هسته ای ایران، برای کاخ سفید غیرمترقبه نبود.

این مخالفت درحالی صورت می گیرد که تعداد نمایندگان آمریکایی، که مخالفت خود را با این توافق اعلام می کنند، در حال افزایش است.

 بر اساس این گزارش، منندز گفته است هدف اصلی از مذاکرات با ایران از بین رفتن مهمترین تاسیسات زیربنائی برنامه هسته ای این کشور بود که در توافقنامه فعلی این هدف محقق نشده است.

خبرنگار العربیه در گزارشی گفت: منندز دومین سناتوری است که مخالفت خود را با توافقنامه هسته ای ایران اعلام کرده است.

منندز در یک سخنرانی گفت:" این توافقنامه موجب می شود ایران تا ابد از هرگونه مجازاتی رها شود درحالی که تحریم های فعلی فقط برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور است. "

خبرنگار العربیه گفت: تاکنون از مجموع 100 عضو سنای آمریکا،21 سناتور موافقت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کرده اند. هفت نفر از آن‌ها نیز ابراز تمایل کرده اند تا از این توافقنامه حمایت کنند؛ اما مابقی سناتور ها هنوز در موضع گیری خود تردید دارند. دولت آمریکا دست کم به رأی مثبت 34 سناتور نیاز دارد تا سنای جمهوری خواه قادر نباشد حق وتوی رئیس جمهور را سلب کند.

منندز در مخالفت با این توافقنامه به چاک شومر پیوسته است. آنها گفته اند می‌خواهند حق وتوی رئیس جمهوری را دراین خصوص سلب کنند. 

"تد زویلیک،" فعال آمریکائی، در این خصوص گفت: بسیاری از دمکرات‌ها رأی به تائید این توافقنامه را جدا از رأی به حق وتوی اوباما به شمار می آورند. آنها معتقدند سلب حق وتوی رئیس جمهور برای حزب دمکرات اساساً کار نادرستی است و در عرصه بین المللی عواقب منفی خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار