وب‌سایت پولیتیکو در گزارشی مخالفت دوسناتور دموکرات آمریکا با توافق ایران را بی‌اهمیت خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پولیتیکو در گزارشی نوشت: حزب جمهوری‌خواه آمریکا علاوه بر منندز و شومر، دو سناتور دموکرات آمریکا، به دموکرات‌های بسیار بیشتری برای رد توافق ایران نیاز دارد. هم‌اکنون پرسش اساسی این است که آیا جمهوری‌خواهان می‌توانند 60 رأی لازم را برای قرار دادن قطعنامه‌ای در مخالفت با توافق ایران روی میز اوباما، بدست آورند؟

در این گزارش آمده است: بعید به نظر می‌رسد به جز این دو سناتور ایالت نیویورک، دموکرات دیگری در مخالفت با توافق ایران به جمهوری‌خواهان بپیوندد. شاید در نگاه اول، مخالفت این دو سناتور دموکرات مهم جلوه کند؛ اما بررسی‌های دقیق‌تر این موضوع را رد می‌کند. این مسئله تا حدودی به  بی‌علاقه‌گی شومر در متقاعد کردن هم‌حزبی‌هایش برای مخالفت با توافق ایران و رسوایی مالی منندز مربوط است.  

بنابر گزارش پولیتیکو، حزب جمهوری‌خواه تابستان را به امید جلب حمایت دموکرات‌ها برای باطل کردن وتوی رئیس‌جمهور، در صورت رد توافق بوسیله کنگره آمریکا آغاز کرد؛ اما اعضای این حزب، جاه‌طلبی اولیه را از دست داده و هم‌اکنون تنها به امید توفیق برای تصویب قطع‌نامه‌‌ای در رد توافق ایران بسنده کرده‌اند. در صورتی که مشخص شود حزب جمهوری‌خواه نمی‌تواند 60 رأی مخالف با توافق ایران را به دست آورد، مک کانل — نماینده جمهوری‌خواه و رهبر اکثریت سنای آمریکا — می‌تواند رأی موافقان توافق را جمع‌آوری کند تا نشان دهد تعداد آن‌ها در سنا به حد نصاب لازم برای تصویب توافق نمی‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار