دو سناتور جمهوریخواه آمریکا با ارسال نامه ای به وزیر خارجه این کشور خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درباره توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آرکانزاس و مایک پومپئو، سناتور جمهوریخواه کانزاس با ارسال نامه ای به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نوشتند که از اعضای دولت اوباما درباره این که مقامات دولت آمریکا توافق ایران و آژانس را مطالعه کرده اند یا درباره آن گزارشی دریافت کرده اند، هفت پاسخ متفاوت شنیده اند.
آنها در این نامه نوشتند: در بین دولت آمریکا درباره این که آیا مقامات، این توافق ایران و آژانس را مطالعه کرده اند یا درباره آن به آنها گزارش داده شده است، اظهارات متغیر و متناقضی شنیده اند.
این دو سناتور جمهوریخواه خطاب به جان کری گفتند: به نظر ما این گزارش های دست سوم یا چهارم درباره موضوع به این مهمی غیرقابل قبول است، در حالی که شما و تیم شما همواره گفته اید که این دولت اطلاعات گسترده درباره توافق ایران و آژانس دارد.
این دو سناتور افزودند: توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نقطه عطف در مخالفت جمهوریخواهان با این توافق (برجام ) محسوب می شود و همچنین موجب نگرانی دموکرات هایی است که هنوز درباره آن تصمیم نگرفته اند.
آنها در این نامه نوشتند: که این توافق به کنگره تحویل داده نشده و  براساس قانون بازبینی توافق ایران که اوایل امسال تصویب شد، نیاز به این کار است.
این دو سناتور همچنین از جان کری خواستند درباره علتی که دولت در توانایی راستی آزمایی در خصوص تبعیت ایران از توافق مطمئن است و همچنین درباره گزارش ها مبنی بر تلاش ایران برای پاکسازی تاسیسات خود در پارچین که دولت آمریکا مظنون است در آنجا آزمایش هایی مربوط به ساخت سلاح هسته ای انجام شده است، توضیح دهد.
آنها در این نامه همچنین از جان کری خواستند مشخص کند فعالیت های گزارش شده (در پارچین)، براساس توافق ایران و آژانس صریحا یا تلویحا ممنوع بوده است یا خیر.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
الحق که همه شما آمریکاییها یه مشت گاوچرونید ، آخه شما احمقانه فکرکردید ما اطلاعات مهممون رومیدیم به آژانس
Iran (Islamic Republic of)
ranger
۰۰:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
این امریکایی ها ادم بشو نیستن!!!!
آخرین اخبار