نماینده دمکرات کنگره آمریکا حمایت خود را از توافق هسته ای با ایران اعلام و آن را توافقی محکم توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دنی هک» نماینده کنگره از منطقه دهم ایالت واشنگتن روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می کند،

در این بیانیه آمده است: برجام توافق نامه ای بین المللی است که اعضای گروه 1+5 (چین ، فرانسه ، آلمان ، روسیه ، انگلیس و آمریکا) با هدف جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای از سوی ایران به آن دست یافتند. 

دنی هک در این بیانیه گفت: پس از نشست های پرسش و پاسخ طولانی، دیدار با موکلان و قرائت با دقت همه متن توافق، عمیقا باور دارم که توافق هسته ای ایران، بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای است. همانگونه که بارها گفته ام، سناریویی نیست که بر اساس آن، دنیا بتواند ایران مسلح به سلاح هسته ای را بپذیرد. این توافق هر گونه مسیری را برای ساخت سلاح هسته ای مسدود می کند و امکان مخفی کاری را از ایران می گیرد. 

وی مدعی شد: اگر ایرانی ها بخواهند تقلب کنند، آمریکا متوجه می شود. در آن صورت، همه تحریم های پیشین فورا تحمیل می شوند. این توافق، توافقی محکم است که همه آزمون ها را گذرانده است. از دولت اوباما و گروه 1+5 برای پیگیری مسیری مسئولانه در جهت ثبات جهانی تشکر می کنم. باید بهترین مسیر دیپلماتیک را برای صلح پایدار برگزینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار