احمد ساعتچیان: متن واسلاو هاول، ترجمۀ دقیق علی امینی نجفی، شخصیت های وسوسه برانگیز این نمایش‌‌نامه‌، خاطره خوب اجرای گذشته، همگی دلایل بسیار خوبی برای پذیرفتن دوباره این نقش بود.

 به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی، احمد ساعتچیان بازیگر نمایش «وانیک» نوشته «واسلاو هاول» به کارگردانی سهراب سلیمی است .وی درخصوص این نمایش گفت: "درنمایش وانیک من نقش فردیناند وانیک رابازی می کنم،این شخصیت برگرفته شده از زندگی«واسلاو هاول» است .این نمایشنامه دارای سه داستان به نام های احضار، گشایش و اعتراض است. ما دراین اجرا  تنها دو داستان احضار و گشایش را روی صحنه خواهیم برد که روایت مقطعی از زندگی«وانیک» است".

این بازیگر تئاتر افزود:"  وانیک فردی تودار وصلح طلب است .فعالیت‌های اجتماعی خودرا درسکوت پیش می‌برد و قوانین زندگی اجتماعی‌اش را در زندگی شخصی خود نیز پیاده می‌کند. وانیک دوستانی بسیار صمیمی داشته است که حالا تبدیل به خرده بورژواهایی نوکیسه شده اند اما او درمقایسه با آن‌ها همچنان باهمان نگاه پیشین به زندگی خود ادامه می‌دهد".

احمد ساعتچیان درخصوص اجرای مجدد این نمایش پس از یازده سال گفت: "این نمایش دراجرای پیشین خود بااستقبال خوبی روبه روشد وما امیدوارهستیم که دراین اجرای جدید هم موفقیت آن سال‌ها تکرار شود، ضمن آن که کلیت و ساختار اصلی این نمایش همان چیزی است که یازده سال پیش هم وجود داشت. با گذشت سالها به تجربیاتم افزوده شده است و اکنون در اجرای مجدد تغیراتی در نقشم ایجاد خواهم کرد.

وی درخصوص علت پذیرش این نقش اظهارداشت:"متن واسلاو هاول، ترجمۀ دقیق علی امینی نجفی، شخصیت های وسوسه برانگیز این نمایش‌نامه، همگی دلایل بسیار خوبی برای پذیرفتن این نقش بود".

ساعتچیان در پایان در رابطه با شیوه کارگردانی سهراب سلیمی گفت :"این نمایش‌نامه برای هرکس چه در جایگاه بازیگر، چه کارگردان و یا طراح،  سرشار ازایده‌های اجرایی است، ضمن آن‌که من شیوه کارگردانی سهراب سلیمی را می‌پسندم، وی درابتدا طراحی کاملی از آنچه می‌خواهند در ذهن دارد وبه بازیگرهای نمایش خود دربروز خلاقیت‌هایشان آزادی عمل می‌دهد. میزانسن‌ها در بده بستان‌های بین بازیگرها شکل می‌گیرد واین نکته‌ای بسیار مثبت دریک کارگروهی است. دراجرای مجدد این کار نیز ایشان ایده‌های اجرایی تازه‌ای دارند".

لازم به ذکر است؛ این نمایش از8 شهریور ساعت 19 در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار