علیرضا طاهری در خصوص روند نمایش «صفر» و تبدیل کدها به حرکت و دیالوگ‌ها گفت.

علیرضا طاهری کارگردان نمایش «صفر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با این اثر گفت: داستان چشم‌غره مادری است که به واسطه خشم وی و نمک‌پاشیدن بین زن و شوهر دعوایی به وجود می‌آید که باعث از هم پاشیده‌شدن خانواده و اتفاقاتی می‌َشود.

وی در راستای انتخاب این نمایشنامه و اینکه پیش فرضی وجود نداشته، بیان کرد: روند این اثر به صورت کارگاهی بود که اعداد را به حرکت تبدیل کردیم و به تدریج تکمیل و به اجرا رسید.

طاهری در خصوص معنای کدهای «صفر و یک» در محتوای نمایشنامه‌ها، عنوان کرد: صفر به معنای تاکید و یک عدم تایید است که اگر مخاطب با دقت کار را ببیند قطعا به خوبی متوجه روند نمایش می‌شود و درک و مفهوم آن سخت نخواهد بود.

کارگردان نمایش «صفر» درباره ترکیب سه‌ ساز و اجرای آن گفت: ترکیب سه ساز پیانو، تار و یک ساز  کوبه‌ای که یک جاهایی شانه به شانه روند نمایشی حرکت می‌کنند، تاثیر بسزایی در فضاسازی این اثر گذاشته است.

طاهری با ذکر این که تغییراتی در متن ایجاد شده، بیان کرد: هر اجرایی را نمی‌توان گفت که صد در صد خوب بوده اما با تلاش‌های بسیار که کل گروه در این مدت داشته، آن استانداردهای لازم در اجرا اعمال شده و یک سری تغییرات در متن بوجود آمده که باعث رضایت و اجرای بهتر اثر شده است.

گفتنی است؛ نمایش «صفر» به کارگردانی علیرضا طاهری و نویسندگی سیاوش حیدری تا 6 شهریور هر شب ساعت 18 در تماشاخانه مکتب تهران روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش شیدا حسین‌زاده، آوا درویشی، علی گلشنی هستند. همچنین عکاس: ارشان حقی، طراح لباس: سینا عباسی، طراح گرافیک: همتا افرازنده و طراح گریم: الناز قربانیان و مریم عزیزی هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار