جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ایران قدرت منطقه‌ای و جهانی است که در منطقه یک قدرت تأثیرگذار به حساب می‌آید.

پیروزی‌های ما در لبنان مرهون ولایت آیت‌الله خامنه‌ای است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نعیم‌قاسم جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است در رابطه با نقش مقاومت اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی در منطقه اظهار داشت: در چنین روزی، 9 سال پیش در سال 2006 اسرائیل حمله‌ای به لبنان داشت.

وی در ادامه افزود: در پایان جنگ 33 روزه اسرائیل شکست خورد و حزب‌الله و مقاومت لبنان سرفراز از این جنگ خارج شدند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه پای‌بندی حزب‌الله به اسلام ناب محمّدی موجب پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها شد، گفت: ما در جریان جنگ از نسل‌های آینده دفاع کردیم و تمام پیروزی‌های ما در لبنان مرهون اشارات ولایت و آیت الله خامنه‌ای است.

نعیم‌قاسم اظهار داشت: حزب الله در خط ولایت و اسلام در برابر خطّ انحراف‌گرایانه که در قالب صهیونیستی و تکفیری داعش ظاهر شده‌اند، مقاومت می‌کند و تا پیروزی این جنگ را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف اشغال از سوی اسرائیل اشغال زمین نبود، ادامه داد: صهیونیست‌ها می‌خواستند دلها را تسلیم و مسلمین را در برابر قدرت شیطانیشان به خاک بنشانند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: اگر صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکا نیرومند ما با اتکای به خداوند متعال نیرومند هستیم و اگر اسرائیل با جنایات خود را قوی کرده است. نیروی ما از بازوان مجاهدین اسلام توانمند شده است و اگر مقاومت حزب‌الله در لبنان وجود نداشت، لبنان جولانگاه آنها بود.

وی با اشاره به اینکه مقاومت لبنان باعث شده تاکنون پس از سال 2006 اسرائیل جرأت حمله نداشته باشد، ادامه داد: جنگ بعثی‌های عراق علیه ایران جنگی تن به تن نبود بلکه جنگ جهانی بود که از همه طرف پشتیبانی می‌شد.

نعیم‌قاسم با بیان اینکه ایران امروزه یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است، گفت: ایران با استقامت و جهاد به این مرحله رسیده است و هیچ کس مدّعی نیست که این جایگاه را به ایران مجّانی تقدیم کرده است و البتّه ایران با مقاومت و جهاد حقّ خود را در پرونده هسته‌ای بدست آورد.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است، افزود: ایران در رده اول جبهه مبارزه با مرتجعین و خطّ انحراف قرار دارد.

وی بیان کرد: جبهه انحراف و خطّ منحرفانه تکفیری‌ها را در زیر چتر معارضین سوریه که درخواست اصلاحات داشته‌اند وارد منطقه کردند و از هشتاد کشور مختلف جنایت‌کارانی وارد سوریه و منطقه نیز شدند.

نعیم‌قاسم در ادامه افزود: آنها می‌خواستند سوریه مقاومت به سوریه صهیونیستی تبدیل شود و از همین جا اعلام می‌کنم ما هرگز تکفیری‌ها را جزء مردم شریف اهل سنت نمی‌دانیم و این سیاست ما در رابطه با آنها همچنان ادامه خواهد داشت.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آنها معتقدند که چرا ما در سوریه می‌جنگیم امّا در عین حال آنها از همه امکانات برای بحران سوریه استفاده کرده‌اند، در حقیقت ما برای دفاع از سوریه، لبنان، اسلام، طرح مقاومت و آینده نسل‌های اسلامی می‌جنگیم.

وی تأکید کرد: اگر در عراق ملّت و جهادگران نمی‌جنگیدند و با وجود حمایت آمریکا و نوکران آن یعنی عربستان و ... از تکفیری‌ها چه اتفاقی می‌افتاد و آنها به دروغ می‌گویند علیه تکفیری‌ها می جنگند.

نعیم‌قاسم در رابطه با بحران یمن گفت: عربستان با استفاده از هواپیما، بمب جنایتهای وحشتناکی را انجام داده است و کودکان و زنان این کشور را به قتلگاه می‌برد حتّی یک اعتراض از طرف حقوق بشر اعلام نشده در حالیکه در مواردی اگر ناخنی از یک کودک کنده می‌شد آنها دم از حقوق بشر می‌زدند اما حالا سکوت اختیار کرده‌اند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: زمانی پیروز خواهیم شد که از خطّ مقاومت و جهادگران دفاع کنیم و زمانی شکست خواهیم خورد که میان خود فتنه‌گران را راه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، احزاب ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار