توافق برای آتش بس 48 ساعته در برخی مناطق سوریه

برخی منابع از توافق برای برقراری آتش بسی 48 ساعته در برخی مناطق سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع نزدیک به طرفین مذاکره کننده در سوریه، از توافق برای آتش بسی 48 ساعته بین مخالفان سوری، ارتش سوریه و جنبش حزب الله لبنان در شهر زبدانی و دو روستای شیعه نشین در استان ادلب خبر داد.
این منابع افزودند آتش بس توافق شده قرار است از ساعت شش به وقت محلی)  سه به وقت گرینویچ)  آغاز شود. مذاکرات بین طرفین درباره موضوعات دیگر ادامه خواهد داشت.

گروه تروریستی احرارالشام که متحد جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه است، هدایت این مذاکرات را به نمایندگی از گروه های معارض بر عهده داشت.

یک منبع نزدیک به مخالفان در مصاحبه با رویترز گفت: درمورد آتش بس توافق شده است، اما نکات دیگری وجود داشته و مذاکرات درباره آنها ادامه دارد.

این آتش بس همچنین شامل روستاهای شیعه نشین « کفرایا » و « فوعه» در استان ادلب می شود که با حمله ائتلاف گروه های تروریستی معروف به « جیش الفتح » روبرو ست.

یک منبع نزدیک به مذاکرات از طرف دمشق اعلام کرد مذاکرات از طریق یک میانجی در جریان است. وی افزود این آتش بس توافق شده بزودی آغاز و افرادی که در شرایط وخیم به سر می برند خارج خواهند شد. 

دیدبان حقوق بشر سوریه که یک گروه مخالف سوری مستقر در انگلیس است، این آتش بس را تایید و اعلام کرد مذاکرات درباره تخلیه جنگجویان از زبدانی و ارسال کمک غذایی به کفرایا و فوعه ، جایی که هزاران نفر در محاصره گروه های تروریستی هستند ادامه خواهد یافت.

احرارالشام هفته گذشته اعلام کرد در حال مذاکره با هیئتی ایرانی درباره شهر زبدانی است؛ شهری که ارتش سوریه و مبارزان حزب الله چند هفته است در آن با مخالفان درحال نبرد هستند.
این گروه در آن زمان اعلام کرد مذاکرات به علت تمایل هیئت ایرانی برای تخلیه زبدانی از غیرنظامیان و جنگجویان و انتقال آنها به مناطق دیگر متوقف شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار