عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

حذف ثروتمندان راه جبران کسری بودجه برای پرداخت یارانه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهترین راه جبران کسری بودجه برای پرداخت یارانه حذف ثروتمندان از لیست یارانه بگیران است.

محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص جبران کسری بودجه برای پرداخت یارانه گفت: برای حل این مسأله باید ابتدا تعداد یارانه بگیران را کاهش داد و بهترین راه این است که ثروتمندان را از لیست یارانه بگیران حذف کرد.

وی افزود: باید تعداد زیادی از افرادی را که توانایی درآمد و وضعیتشان خوب است از لیست یارانه حذف کرد.

شکری تصریح کرد: برای حذف یارانه بگیران پردرآمد می‌توان با ابلاغ به استانداران و یا از طریق بهیارها در روستاها نیز افراد واقعی نیازمند به یارانه را شناسایی نمود.

وی در ادامه راه بعدی حل معضل کسری بودجه برای پرداخت یارانه را درآمدهای مالیاتی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه باید درآمدهای تحقق پیدا کند باید سازمان امور مالیاتی را در تحقق درآمد یاری داد.

شکری راه حل دیگر برای حل این مشکل را استفاده از صادرات نفت دانست و گفت: در این شرایط افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار را بر طبقات پایین و کم درآمد بیشتر می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: باید طبقات مختلف جامعه از هم تفکیک شوند و کسانی که دارای درآمد کم و از طبقات پایین هستند شناسایی نمود تا به آنها یارانه پرداخت شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار